آلمان مانورهای «تهدیدکننده» چین را محکوم کرد: آلمان مانورهای «تهدیدکننده» چین در اطراف تایوان را محکوم کرد

برلین: آلمان روز چهارشنبه چین را به تشدید تنش با مانورهای نظامی اخیر خود در اطراف تایوان، پیش از سفر آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه به پکن، متهم کرد.
آندریا ساسه، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «ما این تصور را داریم که اقداماتی مانند حرکات نظامی تهدیدآمیز… خطر درگیری های نظامی ناخواسته را افزایش می دهد.
او افزود که آلمان “با شرکای بین المللی خود برای کمک به کاهش تنش” در منطقه کار می کند.
بائربوک بعداً روز چهارشنبه راهی چین خواهد شد و در آنجا با مقامات ارشد خارجی و دفاعی چین درباره تایوان و جنگ در اوکراین گفتگو خواهد کرد.
این سفر پس از سفر جنجالی رئیس جمهور فرانسه به پکن آغاز شد امانوئل مکرون.
ماکرون با بیان اینکه اروپا نباید از سیاست آمریکا در قبال تایوان پیروی کند، برخی از متحدان غربی را به هم ریخت، زیرا او هفته گذشته از چین برگشت.
هم ساسه و هم سخنگوی اولاف شولز صدراعظم از اظهار نظر در پاسخ به اظهارات مکرون در کنفرانس مطبوعاتی دولت در روز چهارشنبه خودداری کردند.
چین و تایوان در پی جنگ داخلی در سال 1949 از هم جدا شدند.
پکن این جزیره دموکراتیک را بخشی از قلمرو خود می‌داند و قول داده است که روزی آن را تصرف کند و در سال‌های اخیر لفاظی‌ها و فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف جزیره افزایش دهد.
واشنگتن برای چندین دهه به تایپه تسلیحات فروخته تا به دفاع از خود کمک کند و حمایت سیاسی ارائه کرده است.
چین روز دوشنبه به تمرینات نظامی سه روزه خود پایان داد که در پاسخ به سفر هفته گذشته تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده، جایی که وی با گروهی از قانونگذاران دو حزبی و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان دیدار کرد، آغاز شد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار بود در این سفر به بارباک بپیوندد، اما پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19، دیگر شرکت نخواهد کرد.