آیا بخشش راز ازدواج موفق است؟

همه زوج ها دعوا می کنند ، گریه می کنند ، گاهی از هم جدا می شوند و دوباره با هم برمی گردند. این الگو معمولاً همان طرز تلاش بسیاری از زوجین برای کنار آمدن با روابطشان است. به دلیل عدم تعادل در روابط ، نظرات و ترجیحات مختلف ، در نهایت زوجین تقریباً یک روز دیگر اختلاف نظر دارند. بنابراین ، درگیری های مکرر از هیچ جا به وجود می آیند. خواه به این دلیل باشد که آنها در نهایت بدون شریک زندگی خود به جایی رفته اند یا بستنی خود را خورده اند ، دعوا می تواند آنقدر خودجوش باشد که پیش بینی آن دشوار باشد.

گاهی اوقات ، فقط انتظار برای پایان دادن به مبارزه تنها گزینه باقی مانده به نظر می رسد. حتی اگر به سختی با گفته های طرف مقابل موافق باشید ، ساکت می مانید و موافقت می کنید.

چرا؟ زیرا شما نمی خواهید در نهایت فرد را از دست دهید.


مردم می گویند جنگ برای یک رابطه سالم است. این فقط پیوند شما را قوی تر و بهتر می کند. این تصورات از قبل تصور شده می تواند برای برخی درست باشد و برای دیگران ویرانگر باشد. جنگ ها همیشه شیرین نیستند ، اگر بعداً با دقت و عشق درمان نشوند ، آنها تلخ می شوند. این گفته که جنگیدن سالم است ، بیش از حد ارزشمند است و همچنین این جمله که گذشت بهترین راه حل باقی مانده است ، خیالی واهی است.

بسیاری در این مرحله استدلال می کنند که بدون بخشش ، رابطه همیشه برقرار نیست. همیشه برای ماندن در یک رابطه طولانی مدت باید مصالحه و بخشش کرد اما آیا این همیشه هزینه شادی شما است؟

مطالعات نشان می دهد که بخشش راز یک رابطه سالم است. گفته می شود زوجینی که بخشش دارند ، رابطه ای شادتر و سالم تر دارند. این واقعیت است زیرا بخشش به افراد مقصر اجازه می دهد تا خود را احیا کنند و در اعمال خود مقصر باشند. کلماتی که یک بار گفته می شوند ، می توانند خیلی عمیق برش بزنند و به شدت آسیب می بینند. اما بخشش بلافاصله برای کسانی که می ترسند رابطه را کنار بگذارند به وجود می آید. همه چیز خوب است تا عدم تعادل.

حتی گذشت به تعادل نیاز دارد.


شما نمی توانید چندین بار مرتکب همان اشتباه شوید و انتظار داشته باشید که شریک زندگی تان هر بار ببخشد. برای بهبود قلب شکسته ، آغشته به سخنان و کردارهای آزار دهنده ، شهامت و روده لازم است. اما هنوز ، شریک زندگی شما به نوعی شما را می بخشد زیرا ، در پایان روز ، عشق بر همه چیز پیروز می شود.

اگر برای همسرتان همین کار را نکنید ، این یک عدم تعادل در بخشش است. شریک زندگی شما همچنین می تواند اشتباهاتی انجام دهد و بنابراین ، شما همچنین باید قادر به بخشش آنها باشید. اگر برعکس جواب نداد ، کینه و تلخی نیز وارد معادله می شود. حتی اگر احساس می کنید که کنار گذاشتن اشتباهات آنها کار سختی است ، پس به زمانهایی فکر کنید که آنها نیز نفس خود را فدای بخشیدن شما کردند. با این حال ، این فقط در صورتی جواب می دهد که اشتباه کوچک باشد ، شاید مانند گفتن چند دروغ سفید یا فراموش کردن برداشتن آنها از دفتر. قلب انسان شکننده است و شریک زندگی شما حتی در کوچکترین اشتباهات ممکن است احساس صدمه کند و این کاملاً مشکلی ندارد.

بخشش به معنای پذیرفتن یا تأیید اشتباه نیست. بهترین قسمت در این باره این است که بخشش معنی دیگری ندارد. به عنوان مثال ، شما شریک زندگی خود را بخشیدید ، اما هنوز اشتباه را تأیید نمی کنید. شما می گویید که “من تو را می بخشم” به توضیحات بیشتری نیاز ندارد ، زیرا بخشش به خودی خود مفید است. لازم نیست چپ یا راست به نظر برسید ، به راحتی می بخشید.

اجازه ندهید که بخشش منجر به مسمومیت شود.


گذشتن از یک اشتباه زمان بر است. اما آنچه که می تواند بسیار دردناک باشد این است که شریک زندگی شما به توبه و اصلاح اشتباه توجه نمی کند. هر بار که شما را ناامید کنند ، سرتان را تکان می دهید یا به سادگی ، دوباره به عنوان نشانه بخشش شروع به صحبت با آنها می کنید. آنها ممکن است آن را مسلم بدانند و در نهایت دوباره مرتکب آن شوند.

آنها این فکر را در ذهن خود حک کرده اند ،
هر چقدر هم که اشتباه کنم ، عزیزم همیشه مرا می بخشد. این فکر خود شروع رابطه ای است که ذره ذره به هم می ریزد. مردم بخشش را اشتباه می دانند و این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانند مرتکب شوند ، و این شایسته بخشش نیست.

علاوه بر این ، حتی اگر شریک زندگی شما تمام تلاش شما را ببخشد ، کتک زدن خود به دلیل احساس گناه فایده ای نخواهد داشت. وجدان شما ممکن است گناهکار شود و به نظر نمی رسد که خودتان را ببخشید ، این طبیعی است. اما ، شما باید در مورد این موضوع در اسرع وقت با شریک زندگی خود صحبت کنید. محققان نتیجه گرفتند که “خود شفاهی” می تواند ذهن و رابطه شما را نیز از بین ببرد. به جای ارائه مزایای زمان واقعی ، بنیان درک روابط را از بین می برد.

یک بخشش سالم از خود جایی است که فرد مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد ، تلاش خود را تشخیص دهد و بی امان برای بازپرداخت عیب های خود کار کند. این می تواند برای یک رابطه سودمند باشد زیرا این امر نه تنها درک خود را بهبود می بخشد بلکه ارزش های اساسی رابطه ای را که بر اساس آن ساخته شده است نیز تقویت می کند.

در آخر ، اهداف رقابتی را در دعوا کنار بگذارید


ممکن است اهدافی داشته باشید که شریک زندگی شما نتواند آنها را تشخیص دهد و بنابراین درمورد اختلافات فاحش مبارزه کند. در چنین شرایطی ، به جای هدف رقابتی ، برای دستیابی به یک هدف همکاری با هم کار کنید. اگر می خواهید به جای نتیجه گیری رضایت بخش با شریک زندگی خود ، برنده شوید ، سهم بزرگی در از بین بردن رابطه دارید. پیروزی در یک استدلال نباید هدف باشد ، جمع شدن دوباره باید هدف باشد. در غیر این صورت ، شما فقط در جنگ پیروز خواهید شد ، اما جنگ را می بازید.

روابط ما را قوی و در عین حال بسیار آسیب پذیر می کند. اگر بخشش اشتباهات کوچک به عنوان یک زوج می تواند پیوند شما را تقویت کند ، پس به آن ایمان داشته باشید. اما ، عذاب وجدان ما برای بخشش یک اشتباه بزرگ یا اشتباه ممکن است واقعاً استرس آور و طاقت فرسا باشد. عشق مطمئناً پیچیده است اما اگر تصمیم دارید لحظاتی و زندگی را برای مدت طولانی با شریک زندگی خود سپری کنید ، بخشش می تواند شما را شادتر کند. این راز رابطه موفقیت آمیز یا ازدواج شما خواهد بود.