آیا نوشیدن آب سرد سرد برای قلب مضر است؟

اغلب به ما درباره نوشیدن آب سرد مستقیماً از یخچال هشدار داده می شود. به ما گفته می شود که نوشیدن آب سرد برای قلب مضر است
اما این گفته چقدر صحت دارد؟
ما با متخصصی در این مورد صحبت کردیم که برای ما توضیح داد که آب سرد چگونه بر سلامت ما تأثیر می گذارد و بایدها و نبایدهای مرتبط با آن چیست.
“نوشیدن آب سرد سرد در تابستان و در چنین هوای گرم یک ضرورت است. با این حال، نوشیدن ناگهانی مقادیر زیادی آب بسیار سرد و سرد می تواند عواقب نامطلوبی داشته باشد زیرا باعث اسپاسم ناگهانی عروق در رگ ها می شود. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که شما از یک رگ ها استفاده می کنید. دکتر (سرهنگ) مانجیندر ساندهو، مدیر اصلی – قلب و عروق، بیمارستان مکس، گوروگرام، توضیح می دهد که دوش بسیار سرد بگیرید یا بلافاصله وارد دوش آب سرد شوید، نه به اندازه نوشیدن یک لیوان آب سرد.
تا به حال در مورد commotio cordis چیزی شنیده اید؟ نکات کلیدی در مورد این علت نادر ایست قلبی
این متخصص می افزاید: با این حال، بیماران قلبی باید مراقب باشند که در مصرف آب سرد زیاده روی نکنند، زیرا ممکن است باعث ایجاد آریتمی قلبی و همچنین اسپاسم عروقی شود که گاهی ممکن است منجر به حمله قلبی شود.

وازواسپاسم چیست؟

وازواسپاسم وضعیتی است که در آن رگ های خونی باریک می شوند و جریان خون را مسدود می کنند.
بسته به اینکه آنها اتفاق بیفتند، انواع مختلفی از وازواسپاسم مانند وازواسپاسم عروق کرونر، وازواسپاسم مغزی، وازواسپاسم نوک پستان و وازواسپاسم در انگشتان دست و پا وجود دارد.
اسپاسم عروق کرونر بیشتر به دلیل سرما اتفاق می افتد و با ایست قلبی، غش، آنژین صدری یا درد قفسه سینه و سندرم حاد کرونری مشخص می شود.
اسپاسم های عروقی که در انگشتان دست و پا به دلیل سرما اتفاق می افتد اغلب با تغییر رنگ پوست و ایجاد احساس ضربان یا گزگز دیده می شوند.

پس آب سرد یا گرم؟

چندین متخصص بهداشت می گویند نوشیدن آب در دمای اتاق بهترین است و تاکید دارند که هیدراته ماندن کلید اصلی است.
بسیاری از متخصصان آیورودا مصرف آب ولرم بعد از غذا را برای کمک به فرآیند گوارش توصیه می کنند.
باید خیلی مراقب هیدراتاسیون بود و تا تشنگی منتظر نمانید زیرا وقتی تشنه هستید از قبل کم آب شده اید.
باید رنگ ادرار را بررسی کرد و اگر رنگ آن تیره‌تر است، حتی در مواقعی که تشنه نیستید باید خود را هیدراته کنید.

منابع جایگزین هیدراتاسیون

اگر در طول روز منابع آبرسانی جایگزینی داشته باشید، میل ناگهانی به نوشیدنی سرد را می توان کاهش داد.
می توان مقدار زیادی آب از میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از آب هستند دریافت کرد. به عنوان مثال، خیار، هندوانه، یا حتی یک لیوان دوغ و غیره می توانند شما را در طول روز هیدراته نگه دارند.