اتحادیه آلمان خواستار اعتصاب جدید راه آهن در روز جمعه شد: اتحادیه آلمان خواستار اعتصاب جدید راه آهن در روز جمعه شد

برلین: اتحادیه حمل و نقل آلمان EVG روز چهارشنبه در حالی که کارگران خواستار دستمزدهای بالاتر برای مقابله با نرخ بالای تورم هستند، خواستار اعتصاب راه آهن شدند که آخرین اقدام صنعتی در بزرگترین اقتصاد اروپاست.
EVG در بیانیه ای اعلام کرد، کارگران راه آهن در سراسر کشور روز جمعه بین ساعت 3:00 صبح (01:00 GMT) تا 11:00 صبح از محل خارج خواهند شد.
کوزیما اینگنشای، نایب رئیس EVG به خبرنگاران در خارج از ایستگاه اصلی برلین گفت: “اعتصاب هشداردهنده” کوتاه با هدف “تشویق کارفرمایان به ارائه پیشنهادهای معقول” برای گفتگوها صورت گرفت.
او گفت: «اگر این اتفاق نیفتد، ما باید به اعتصاب‌های بزرگ‌تر فکر کنیم.
این اقدام صنعتی مشکلات حمل و نقل بیشتری را برای مسافران به همراه خواهد داشت.
به طور جداگانه، دومین اتحادیه بزرگ آلمان، وردی، روز سه شنبه از کارکنانی که در بخش امنیتی فرودگاه های دوسلدورف، کلن-بن و هامبورگ کار می کنند، خواسته بود تا پنج شنبه و جمعه اعتصاب کنند.
EVG نماینده 230000 کارگر در حدود 50 شرکت حمل و نقل از جمله اپراتور راه آهن ملی است دویچه بان.
دویچه بان در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام صنعتی تأثیر “عظیم” در سراسر شبکه راه آهن خواهد داشت و احتمالاً عواقب آن در سرویس های راه دور بیشتر احساس می شود.
مارتین سیلر، رئیس منابع انسانی دویچه بان به خبرنگاران گفت که این اعتصاب “کاملاً بی فایده و کاملا غیر ضروری” بود.
سیلر گفت که اختلال در خدمات “صدها هزار” مسافر را در آستانه تعطیلات آخر هفته تحت تاثیر قرار می دهد و EVG را به از دست دادن تمام “نسبت” متهم کرد.
فشار تورم
سیلر گفت: «اکنون موضوع یافتن راه حل بر سر میز مذاکره است و نه فقط اعلام اعتصابات عمدی».
مذاکرات بین EVG و Deutsche Bahn هفته آینده ادامه خواهد یافت.
EVG خواهان افزایش 12 درصدی دستمزد کارگرانی است که نمایندگی آن را به عهده دارد، با حداقل افزایش 650 یورو (712 دلار) در ماه.
اتحادیه اولین پیشنهاد دویچه بان مبنی بر افزایش پنج درصدی را در دو مرحله رد کرد که 27 ماه را پوشش می داد، به اضافه 2500 یورو پاداش تورم.
EVG در بیانیه ای گفت: افزایش دستمزد درخواست شده توسط اتحادیه به کارکنان کمک می کند تا با “بار مالی که به شدت افزایش یافته است” کنار بیایند.
تورم در آلمان در ماه مارس 7.4 درصد بود که علیرغم کاهش از اوج 8.8 درصدی در اکتبر، بسیار بالا باقی ماند.
افزایش شدید قیمت های مصرف کننده ناشی از افزایش هزینه های انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین در ابتدای سال 2022 بوده است.
در ماه‌های گذشته، کارگران در بخش‌های مختلف از جمله مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از کودکان و حمل‌ونقل دست به اعتصاب زده‌اند تا خواستار شرایط بهتر شوند.
سیستم ریلی تا حد زیادی در یک اعتصاب بزرگ در پایان ماه مارس به رهبری EVG و وردی متوقف شد.