اتحادیه اروپا “انتظارات زیادی” از رئیس جمهور منتخب جو بایدن در تجارت دارد

بروکسل: اتحادیه اروپا مقامات اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفتند “انتظارات زیادی” از رئیس جمهور جدید ایالات متحده دارد و امیدوار است که ایالات متحده مجدداً در مذاکرات تجاری چند جانبه شرکت کند.
وزرای اتحادیه اروپا که مسئولیت تجارت را داشتند در حال ملاقات بودند کنفرانس ویدیویی روز دوشنبه ، دو روز پس از دموکرات جو بایدن ریاست جمهوری را به دست آورد. رئیس جمهور دونالد ترامپ ، که اروپا با او روابط تنش زا داشته است ، قبول نکرده و در حال نتیجه گیری چالش های قانونی برای نتیجه 3 نوامبر است .
پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان در یک کنفرانس خبری قبل از دیدار وزرا گفت: “انتظارات زیادی وجود دارد و امیدواریم که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر به بازگشت به تعامل چند جانبه در تجارت بین المللی شود و برای غلبه بر درگیری های گذشته امکان پذیر باشد.”
رئیس تجارت اتحادیه اروپا والدیس دومبروفسکیس گفت کمیسیون اروپا ، که سیاست تجارت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را هماهنگ می کند ، با تیم بایدن تماس غیررسمی برقرار کرده است.
وی گفت: “بنابراین اولین تماس ها ، از جمله برای بحث در مورد مسائل تجاری ، ایجاد شده است.”
اتحادیه اروپا می خواهد ایالات متحده تعرفه های ایالات متحده در مورد فولاد و آلومینیوم را حذف کند و اختلاف در مورد یارانه هواپیماهای غیرنظامی برای برنامه ریزان بوئینگ و ایرباس را حل کند.
این بلوک پس از اعطای جایزه سازمان تجارت جهانی در پرونده ای که برای بوئینگ تعیین شده است ، آماده وضع عوارض اضافی برای 4 میلیارد دلار واردات ایالات متحده است. ایالات متحده در حال حاضر برای 7.5 میلیارد دلار از محصولات اتحادیه اروپا که در پرونده موازی WTO مربوط به ایرباس تصویب شده است ، تعرفه دارد.
دومبروفسکیس ، نایب رئیس کمیسیون اروپا ، پیشنهاد اتحادیه اروپا را تکرار کرد که اتحادیه اروپا اقدامات خود را به حالت تعلیق درآورد اگر ایالات متحده همین کار را انجام دهد ، اما گفت واشنگتن تاکنون با این کار موافقت نکرده بود.
وی گفت: “ما آماده هستیم تعرفه های خود را هر زمان كه ایالات متحده تعرفه های خود را تعلیق یا پس گیرد ، تعلیق یا پس بگیریم. ما آماده انجام این كار در هر زمان هستیم”.