اخبار کرونا ویروس نروژ: نروژ محدودیت های جدیدی برای محدود کردن شیوع ویروس اعمال می کند | اخبار جهان

OSLO: نخست وزیر ارنا سولبرگ به نروژی ها گفت که به عنوان بخشی از دور جدید توصیه ها و محدودیت ها با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ، از مسافرت در داخل کشور خودداری کنند و در عوض در خانه بمانند.
تعداد موارد در بسیاری از مناطق نروژ افزایش یافته است و هفته گذشته در کشوری که یکی از کمترین میزان آلودگی در اروپا را به خود اختصاص داده بود ، به یک رکورد رسیده است.
سولبرگ روز پنجشنبه گفت: “وضعیت بسیار جدی است و … ما وقت نداریم منتظر بمانیم و ببینیم اقدامات انجام شده در هفته گذشته كافی است.”
هفته گذشته ، نروژ محدودیت های تجمع و ورود کارگران خارجی به کشور را تشدید کرد.
اکنون ، از نروژی ها خواسته می شود که حرکات و تعاملات اجتماعی خود را محدود کنند. همه میله ها باید نیمه شب بسته شوند.
خارجیانی که اقامت نروژ را ندارند ، باید اثبات کتبی داشته باشند که آزمایش COVID-19 منفی را قبل از سفر انجام داده اند و می توانند در یک هتل قرنطینه مستقر شوند ، مگر اینکه خانه خود را داشته باشند.
دولت گفت: “تغییر قوانین به این معنی است که مادربزرگ یا یکی از اقوام دیگر می تواند (از خارج از کشور) دیدار کند اما در اولین دوره در کشور ، باید در هتل باشد.”
نروژ هفته گذشته 3،118 مورد جدید COVID-19 را ثبت کرده است ، در حالیکه در هفته قبل 1718 مورد بود – بر اساس داده های موسسه بهداشت عمومی نروژ ، هر دو بالاتر از اوج قبلی 1733 مورد بود که در هفته 16 تا 22 مارس ارسال شده بود.
سولبرگ گفت ، اکنون دولت در حال آماده سازی برای محدودیت های بیشتر برای اجرا است ، در صورت نیاز به جلوگیری از سقوط خدمات بهداشتی.
به گفته مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ، تعداد تجمعی 14 روزه COVID-19 نروژ در هر 100000 نفر 88.8 نفر از روز چهارشنبه 88.8 بوده است که سومین کمترین میزان در اروپا پس از فنلاند و استونی است.