ارمنستان و آذربایجان اتهامات تازه ای را در مورد حملات قره باغ مطرح می کنند

YEREVAN / باکو: ارمنستان و آذربایجان بار دیگر یکدیگر را به بمب گذاری در مناطق مسکونی در روز شنبه متهم کردند ، سرپیچی از پیمان برای جلوگیری از هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در و اطراف آن قره باغ.
طی چند ساعت پس از آخرین توافق برای خنثی کردن منازعه ، که پس از مذاکرات در ژنو بین وزرای خارجه دو کشور و نمایندگان فرانسه ، روسیه و ایالات متحده به دست آمد ، گزارش شلیک توسط هر دو طرف گزارش شد.
توافق با روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از چهارمین آتش بس از زمان آغاز جنگ در 27 سپتامبر کوتاه بود. تعداد کشته شدگان در جنگ های شدید قفقاز جنوبی برای بیش از 25 سال از 1000 نفر گذشته و احتمالاً خیلی بالاتر است.
قره باغ کوهستانی بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته شده است ، اما توسط ارمنی های قومی آباد و کنترل می شود. حدود 30،000 نفر در جنگ 1991-94 در منطقه کشته شدند.
سازمان اورژانس و امداد و نجات قره باغ اعلام کرد که بازار مرکزی استپاناکرت ، بزرگترین شهر این محاصره ، مورد آتش سوزی قرار گرفته و قسمتهای زیادی از آن سوخته است.
شوشان استپانیان ، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان ، همچنین گفت که در حمله به شهر استراتژیک شوشی در 15 کیلومتری (جنوب غربی استپاناکرت) چندین غیرنظامی زخمی شده اند.
وزارت دفاع آذربایجان هر دو اتهام را رد كرد. در این گزارش آمده است که مناطق ترتر ، آغدم و آغجابدی ، مانند Gubadli ، شهری بین این محاصره و مرزهای ایران که این هفته توسط نیروهای آذربایجانی تصرف شد ، مورد حملات توپخانه ای قرار گرفته اند.
بیش از 1000 جنگنده از ارتش قره باغ کوهستانی کشته شده اند. آذربایجان تلفات نظامی خود را اعلام نکرده است ، در حالی که روسیه حدود 5000 مرگ در هر دو طرف را تخمین زده است.
سه آتش بس نتوانستند جنگ را متوقف کنند ، آخرین مورد که یکشنبه گذشته با همکاری مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن انجام شد.
گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که ارمنستان و آذربایجان نیز با هدف مبادله نهایی ، توافق کردند که اجساد مبارزان را مبادله کنند و طی یک هفته لیست اسرای جنگی بازداشت شده را تهیه کنند.