ارمنستان و آذربایجان حل و فصل صلح را برگزار می کنند: ارمنستان و آذربایجان روز یکشنبه در واشنگتن مذاکرات حل و فصل صلح برگزار می کنند

مسکو: ارمنستان و آذربایجان دور جدیدی از مذاکرات را در این کشور برگزار می کنند واشنگتن ایروان روز شنبه پس از هفته ها افزایش تنش بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، روز یکشنبه گفت که در تلاش برای عادی سازی روابط است.
نیروهای مسلح دو همسایه قفقازی در بحبوحه اختلافات بر سر منطقه کوهستانی که در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته می‌شود، اما عمدتاً ارمنی‌ها در آن ساکن هستند، بارها به تبادل آتش پرداخته‌اند.
آذربایجان یکشنبه گذشته یک ایست بازرسی جدید در کریدور لاچین، جاده ای به قره باغ که از خاک آذربایجان می گذرد، ایجاد کرد، اقدامی که ارمنستان آن را نقض فاحش آتش بس سال 2020 خواند.
آنی بادالیان، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان گفت: از 30 آوریل، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان برای یک سفر کاری در واشنگتن دی سی خواهد بود. صفحه رسمی فیس بوک او
هیچ تایید فوری این دیدار از سوی آذربایجان وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع ارمنستان اواخر روز شنبه اعلام کرد که یکی از سربازانش بر اثر شلیک گلوله نیروهای آذری در نزدیکی روستای تغ در استان سیونیک در جنوب ارمنستان مجروح شده است.
تگ آخرین روستای کریدور لاچین در ارمنستان قبل از ورود به خاک آذربایجان است.
نیروهای حافظ صلح روسی در سال 2020 برای پایان دادن به جنگ مستقر شدند، دومین جنگی که ارمنستان و آذربایجان بر سر این منطقه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 با هم درگیر شدند.
با وجود سال ها تلاش برای میانجیگری بین آنها، ارمنستان و آذربایجان هنوز به یک توافق صلح دست پیدا نکرده اند که مسائل باقی مانده مانند تعیین مرزها و بازگرداندن زندانیان را حل کند.