از حملات پهپادی به مسکو چه می دانیم؟

مسکو: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین روز سه‌شنبه یک حمله پهپاد بزرگ به مسکو انجام داد که همه آنها توسط سامانه‌های دفاع هوایی منهدم شدند.
این حمله تنها چند هفته پس از آن صورت گرفت که کرملین در یک حمله پهپادی مورد اصابت قرار گرفت که روسیه آن را به اوکراین متهم کرد و همزمان با آخرین موج حملات هوایی روسیه به کیف.
این چیزی است که ما تاکنون می دانیم:
*وزارت دفاع روسیه اوکراین را مسئول آنچه حمله “تروریستی” خواند، دانست. گفت که تمام پهپادها را سرنگون کرده است.
*وزارت دفاع اعلام کرد که هشت پهپاد به پایتخت روسیه حمله کرده اند. بازا، یک کانال تلگرامی با لینک به سرویس های امنیتی، گفت که بیش از 25 هواپیمای بدون سرنشین درگیر بوده اند.
* میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور اوکراین گفت که کیف “با لذت” این اعتصاب را تماشا می کند و حتی در حالی که او دخالت اوکراین را رد می کند، حملات بیشتری را پیش بینی کرده است.
* سایت خبری RBC به نقل از یک منبع گزارش داد که «بیش از 10» پهپاد توسط سامانه های ضد هوایی سرنگون شده است.
* سرگئی سوبیانین شهردار مسکو گفت که دو نفر پس از اعتصاب به دنبال کمک پزشکی بوده اند. مرگ و میر گزارش نشده است.
* کمیته تحقیقات روسیه که جنایات بزرگ را بررسی می کند، گفت که چندین پهپاد بر روی ساختمان ها در مسکو سقوط کرده و خسارات جزئی وارد کرده است. گفت که در حال بررسی این اعتصاب است.
* RBC گزارش داد که سه ساختمان توسط هواپیماهای بدون سرنشین مورد اصابت قرار گرفته است: دو ساختمان در نزدیکی خیابان لنینسکی در جنوب مسکو و ساختمان سوم در شهر Moskovskiy، نزدیک به فرودگاه Vnukovo.
* یک قانونگذار ارشد روسی گفت که سه پهپاد بر فراز حومه انحصاری روبلیوکا پایتخت که محل زندگی نخبگان سیاسی و تجاری روسیه است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آن اقامتگاه رسمی دارد، سرنگون شده است.
* یکی از ساکنان یکی از ساختمان های مورد حمله در مسکو به رویترز گفت که این حمله حدود ساعت 03:00 به وقت گرینویچ رخ داد و او توسط یک تیم امنیتی از ساختمان خارج شد.