اسنودن و همسرش به دنبال دو تابعیتی بودن روسیه و آمریکا هستند

مسکو: ادوارد ، پیمانکار امنیتی سابق آمریکا اسنودن روز دوشنبه گفت که او و همسرش قصد دارند بدون انصراف از تابعیت روسیه درخواست تابعیت روسیه کنند تابعیت آمریکا.
اسنودن ، پیمانکار سابق ایالات متحده آژانس امنیت ملی، پس از درز اسناد طبقه بندی شده با جزئیات برنامه های نظارت دولتی ، از سال 2013 در روسیه زندگی می کند تا از پیگرد قانونی در ایالات متحده فرار کند. وكیل روس وی گفت كه ماه گذشته به وی اقامت دائم داده شد.
همسر اسنودن لیندسی میلز، یک آمریکایی که در روسیه با او زندگی می کرد ، هفته گذشته اعلام کرد که این زوج در انتظار فرزند هستند. طبق گفته وکیل اسنودن ، آناتولی کوچرنا ، این کودک پسری در ماه دسامبر به دنیا می آید و تابعیت روسیه را خواهد داشت.
“بعد از سالها جدا شدن از پدر و مادر ، من و همسرم تمایلی به جدا شدن از پسرم نداریم. به همین دلیل ، در این دوره از بیماری های همه گیر و بسته شدن مرزها ، ما درخواست تابعیت دوگانه ایالات متحده و روسیه را می دهیم. ”
کوچرنا به خبرگزاری اینترفاکس گفت که به زودی روند آماده سازی مدارک لازم برای گرفتن گذرنامه روسی به اسنودن آغاز می شود.
پس از آنکه روسیه در اوایل سال جاری قوانین سختگیرانه شهروندی خود را تسکین داد ، وی می تواند بدون انصراف از تابعیت ایالات متحده ، گذرنامه روسی دریافت کند. قبلاً این قانون خارجیان را ملزم به ترک تابعیت دیگر برای گرفتن تابعیت روسیه می کرد.
اسنودن در توییت دیگری اضافه کرد که این زوج قصد دارند “پسر ما را با تمام ارزشهای آمریکایی که ما دوست داریم – از جمله آزادی بیان عقیده” تربیت کنند و او منتظر روزی است که بتواند به آمریکا برگردد ، “بنابراین کل خانواده می تواند دوباره جمع شود. ”
اسنودن که در روسیه از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و بعضاً از سیاست های دولت روسیه در شبکه های اجتماعی انتقاد می کند ، سال گذشته گفت که اگر دادرسی عادلانه را تضمین کند ، مایل است به ایالات متحده بازگردد.