اسپانیا و پرتغال با شکسته شدن رکوردهای دمای آوریل در ماه آوریل متورم شدند

کوردوبا: سرزمین اصلی اسپانیا و کشور پرتغال شکسته اند درجه حرارت رکوردهای ماه آوریل، زیرا همسایگان ایبریایی در اوایل فصل غوغا می کنند موج گرما که خشکسالی طولانی را در برخی مناطق تشدید کرده است.
آژانس هواشناسی AEMET روز جمعه اعلام کرد، شهر جنوبی اسپانیا، کوردوبا، روز پنجشنبه در فرودگاه خود 38.8 درجه سانتیگراد (101.8 فارنهایت) ثبت کرد که رکورد قبلی 38.6 درجه سانتیگراد در شهر شرقی الچه در سال 2011 را شکست.
رکورد مطلق اسپانیا در آوریل همچنان 40.2 درجه سانتیگراد است که در سال 2013 در گران کاناریا در جزایر قناری بدست آمد.
در همسایگی پرتغال، دما در شهر مرکزی مورا به 36.9 درجه سانتیگراد رسید و رکورد 36.0 درجه سانتیگراد را که در آوریل 1945 ثبت شده بود، شکست.
کاهش دما از روز جمعه در پرتغال آغاز شد اما موج گرما در بخش‌هایی از اسپانیا ادامه داشت.
روز جمعه، مادرید “ساحل” شهری خود – مجموعه ای از فواره های آبپاش در امتداد رودخانه Manzanares – یک ماه زودتر از حد معمول افتتاح شد.
پاتریشیا سولوزاگا در حالی که دخترش سوفیا با خوشحالی زیر جت های آب بازی می کرد، گفت: “فقط تصور کنید که اگر در بهار اینقدر گرما داشته باشیم، تابستان چگونه خواهد بود.”
AEMET هوای خنک‌تر را از شنبه پیش‌بینی می‌کند.
شبه جزیره ایبری از خشکسالی طولانی مدت رنج می برد، با کاهش تقریبا 25 درصدی بارندگی از اکتبر نسبت به سال قبل که یکی از خشک ترین رکوردهای اسپانیا بوده است.
این به آتش‌سوزی‌های زودتر از حد معمول کمک کرده است و نگرانی‌ها از تکرار موج شدید آتش‌سوزی‌های تابستان گذشته را که به طور گسترده به تغییرات آب‌وهوایی نسبت داده می‌شد، دامن می‌زند.
در همین حال مقامات پرتغال دو شهرداری را به نام های Proenca-A-Nova در مرکز و Tavira در جنوب برای آتش سوزی در حالت آماده باش شدید قرار داده اند.