اعتراض سوئیس برای حقوق کارمندان بهداشت ، علیه محدودیت های ویروس

برن: پس از اینکه معترضین به محدودیت ویروس تازه اقدام به برهم زدن تظاهرات خود کردند ، پلیس روز شنبه برای محافظت از کارکنان بهداشتی که در برن جمع شده بودند و خواستار شرایط بهتر کار بودند ، پا در آورد.
حدود 1000 متخصص مراقبت های بهداشتی بعد از ظهر شنبه در پایتخت سوئیس گرد هم آمدند تا یک هفته از اعتراضات در سراسر کشور را که خواستار پرداخت بهتر حقوق و سایر شرایط در میان همه گیر هستند ، برپا کنند.
اما اعتراض مجاز و مسالمت آمیز آنها برای مدت کوتاهی توسط حدود 100 نفری که در اعتراض غیر مجاز علیه محدودیت ها با هدف کنترل شیوع Covid-19 شرکت داشتند ، مختل شد که این هفته با افزایش موارد ویروس در کشور تشدید شد.
پلیس با تجهیزات ضد شورش با جمع کردن معترضان ضد محدودیت در پشت موانع ، فضایی را به کارمندان بهداشتی که برای حفظ فاصله فیزیکی توصیه شده باید در میدان روبروی ساختمان پارلمان گسترش پیدا کنند ، می دهد.
از پشت موانع ، معترضین ضد محدودیت – که بسیاری از آنها بدون نقاب بودند – به ترقه زنی پرداختند ، شعارهایی فریاد زدند و پیامهای سراسری علیه “دیکتاتوری” زدند.
سوئیس یکی از بدترین موج ها را در موارد Covid-19 در اروپا مشاهده می کند و دولت سوئیس این هفته اقدامات جدیدی را اعلام کرد ، از جمله نیاز به ماسک بیشتر ، اما سفارش قفل جدید را متوقف کرد.
پس از اینکه معترضین غیر مجاز به خیابانها ریختند ، پلیس آنها را جمع کرده و نام آنها را پایین آورد. پلیس برن در توئیت خود هفت نفر را بازداشت کرد.
پلیس در آنجا اعلام كرد كه تظاهرات مشابهی در زوریخ متلاشی شد ، زیرا شركت كنندگان تا حد زیادی از رعایت الزامات استفاده از ماسك و فاصله فیزیكی پیروی نکردند.
در همین حال ، کارکنان بهداشتی در برن ، ماسک های صورت و برخی از آنها را با استفاده از اسکراب ، تظاهرات خود را ادامه دادند و پوسترهایی با پیام های مانند “ما را در زیر باران ایستاده نگذارید” و “ما نیاز داریم: قدردانی بیشتر ، زمان بهبودی بیشتر ، فشار و استرس کمتری “.
آنها خواستار دریافت جایزه Covid-19 برای کمک به جبران حجم اضافی کار اضافی بودند که بسیاری از ابتدای بحران با آن روبرو بوده اند.
آنها همچنین خواستار شرایط بهتر کار از جمله فراخوانی برای از بین بردن نیاز به زمان ارائه کلیه خدمات بهداشتی و درمانی شدند.
پرستار لیریدونا دیزداری به ATS گفت: “به طور مداوم برای مدت زمان تحت فشار قرار می گیریم ، ما قادر به تأمین مراقبت مورد نیاز بیماران نیستیم.”
“بسیاری از ما فقط از نظر احساسی خسته شده ایم.”