افتتاح فرودگاه جدید برلین با 9 سال تأخیر و با مراسم کمی

برلین: فرودگاه جدید برلین با نه سال تأخیر و بسیار بالاتر از بودجه اولیه خود ، روز شنبه با مراسم کمی افتتاح می شود و به لطف بیماری ویروس کرونا ، تعداد کمی مسافر.
ساخت فرودگاه برلین براندنبورگ ویلی برانت ، به نام صدراعظم سابق آلمان غربی اگرچه بیشتر به عنوان BER شناخته می شود ، در سال 2006 آغاز شد و در ابتدا قرار بود در اکتبر 2011 افتتاح شود. اما یک سری مشکلات فنی و برنامه ریزی مقامات را مجبور به کنار گذاشتن شش افتتاحیه کرد شرم آورترین ، تاریخ ها در سال 2012 ، فقط چهار هفته قبل از شروع پروازها بود.
همین امر باعث شد این پروژه به وضعیت یک شوخی ملی منجر شود زیرا مدیران فرودگاه برای درگیری با مشکلات مختلف از جمله یک سیستم ایمنی آتش نشانی پیچیده که مدتها سردرد ایجاد می کرد ، تلاش می کردند.
هزینه این فرودگاه حدود 6 میلیارد یورو (7 میلیارد دلار) بوده است ، تقریباً 3 برابر آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود. سرانجام در زمانی افتتاح می شود که ترافیک هوایی با همه گیر روبرو شده است. افتتاح ترمینال 2 فرودگاه جدید تا اوایل سال آینده به تأخیر افتاده است زیرا در حال حاضر نیازی به آن نیست.
افتتاح BER پایان فرودگاه تگل در دوران جنگ سرد برلین غربی را به خود جلب می کند ، که مشغول فعالیت در دو فرودگاه سالخورده و تنگ تر است که تاکنون به پایتخت متحد آلمان خدمت می کردند.
اولین فرودهای روز شنبه در فرودگاه جدید ، انتقال هفته ای را آغاز می کند و آخرین پرواز از تگل در 8 نوامبر انجام می شود. فرودگاه سابق Schoenefeld برلین شرقی ، که از باند فرودگاه BER واقع شده است ، در حال گنجانیدن است. فرودگاه جدید به عنوان “ترمینال 5” آن است.
تگل و شوئنفلد سال گذشته در مجموع 35.6 میلیون مسافر را جابجا كردند و برلین را در جایگاه سوم آلمان بعد از مراكز فرانكفورت و مونیخ قرار داد.