امانوئل ماکرون: فرانسه در حال مبارزه با افراط گرایی اسلام گرایانه است نه اسلام. ماکرون | اخبار جهان

پاریس: رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون گفته است که کشورش در حال مبارزه با “جدایی طلبی اسلام گرا ، هرگز اسلام” نیست ، و به یک پاسخ می دهد بار مالی مقاله ای که وی ادعا کرد از او به اشتباه نقل قول کرده و از آن پس از وب سایت روزنامه حذف شده است.
مكرون در نامه ای به سردبیر كه روز چهارشنبه منتشر شد ، گفت كه روزنامه انگلیسی او را به “انگ زدن به مسلمانان فرانسه برای اهداف انتخاباتی و ایجاد فضای ترس و سوicion ظن نسبت به آنها” متهم كرده است.
وی گفت: “من به هیچ کس اجازه نخواهم داد ادعا کند که فرانسه یا دولت آن نژادپرستی علیه مسلمانان را پرورش می دهد.”
مقاله افکاری که توسط خبرنگار فایننشال تایمز نوشته شد روز سه شنبه منتشر شد و ادعا کرد که محکومیت “تجزیه اسلامی” توسط ماکرون ایجاد یک “محیط خصمانه” برای مسلمانان فرانسه را تهدید می کند.
بعداً این مقاله از وب سایت روزنامه حذف شد ، و با اعلانی که حاوی “حاوی اشتباهات واقعی” بود جایگزین شد.
رئیس جمهور فرانسه اعتراض ها را در سراسر این کشور برانگیخت جهان اسلام پس از قتل ماه گذشته معلم ساموئل پتی – كه كارتونی از محمد را به كلاس خود نشان داده بود – با بیان اینكه فرانسه هرگز از قوانین مجاز کاریکاتور کفرآمیز.
اسلام تصویرسازی از محمد را منع کرده است.
به دنبال اعتراضات و تحریم کالاهای فرانسوی در سراسر جهان ، ماکرون آخر هفته به شبکه الجزیره گفت که درک می کند این کاریکاتورها برای بعضی ها شوکه کننده است.
اما ماکرون با بازگو کردن موجی از حملات اسلامگرایان در فرانسه از سال 2015 ، در نامه این هفته خود هشدار داد که هنوز “زمینه های پرورش” افراط گرایی در فرانسه وجود دارد.
وی نوشت: “در مناطق خاص و از طریق اینترنت ، گروه های مرتبط با اسلام رادیكال نفرت از جمهوری را به فرزندان ما می آموزند و از آنها می خواهند كه قوانین آن را نادیده بگیرند.”
“این چیزی است که فرانسه علیه … نفرت و مرگ می جنگد که فرزندانش را تهدید می کند – هرگز علیه اسلام. ما با فریب ، تعصب ، افراط گرایی خشن مخالفیم. نه یک دین”.