انواع لوله های صنعتی و کاربردهای آن – شرکت جهان پروفیل پارس

بوشنها شامل بوئشن ساده – بوشن روپیچ توپیچ تبدیل می باشند . پلی وینیل کلراید که بیشتر به عنوان لوله PVC شناخته میشود، در سالهای اخیر به محبوبترین گزینه برای لولهکشی تبدیل شده است. برای لوله کشی گاز، تنها دو نوع از لوله ها قابل استفاده هستند؛ لوله های پلی اتیلن و لوله های از جنس فولاد. در این مطلب سعی کردیم تمام استادکاران در صنعت لوله کشی را با انواع لوله های آب، انواع لوله های تاسیساتی، انواع لوله ها و اتصالات موجود در بازار و بهترین لوله آب برای ساختمان آشنا کنیم. این لوله فاضلاب از مواد سبک برای نصب آسان ساخته شده است.

اگر به دنبال این لوله در بازار باشید شاید با نامهای لوله تک لایه، لوله سفید، لوله سبز و لوله پی پی مواجه شده باشید که تمامی این عناوین، نام لوله پلی پروپیلن میباشند. در این شیوه معرفی، تقسیم بندی لوله در سه دسته استاندارد، سنگین و فوق سنگین انجام می شود. این نوع لوله طول عمر 50 تا 70 سال را با توجه به نگهداری مناسب دارد. با نصب لوله های جدید، مشکلات لوله های قدیمی مانند خوردگی، ترک، شکست و نشتی، به طور کامل از بین رفت و به تدریج استفاده از لوله پلی اتیلن در موارد دیگر نیز رواج یافت و نصب لوله پلی اتیلن در زمین های کشاورزی می تواند تا حد زیادی مصرف آب را کاهش دهد، باعث کشت محصولات مرغوب شود و از همه مهم تر، تأثیرگذاری سموم کشاورزی و کودها را افزایش می دهند.

این لوله در رده های 20، 40، 80، 120، 140 تولید می شود که رده های 40 و 20 استفاده های بیشتری دارند. لوله های فاضلابی انواع مختلفی دارند که در این مقاله 7 مورد از انواع لوله فاضلاب که کاربرد زیادی دارند و در صنایع مختلف و حتی بعضی ساختمان های مسکونی از آنها استفاده می شود معرفی شده است. در نصب روکار لوله پی وی سی نیازی به رنگ آمیزی نخواهید داشت. و اما نوع سوم از لوله پلی اتیلن بسیار سنگینتر نسبت به دو نمونه دیگر هستند، چگالی بیشتری داشته و البته خواص فیزیکی بی نظیری از نظر مقاومت، انبساط، درجع سختی، ضریب زبری و …

نوع اول لوله پلی اتیلن مقاومت جرارتی پایینی در کنار چگالی داردند و قابلیت انعطاف پذیری آنها تولید لوله های بدون درز در ایران نیز خوب است. نوع دوم لوله پلی اتیلن چگالی متوسطی دارند و البته کمی سختتر از نوع اول هستند. شیرهای چدنی یک طرفه، در سیستم هایی استفاده می شود که به منظور عدم برگشت سیال در لوله نیاز به شیر مخصوص دارند. به خاطر داشته باشید که برای انتخاب بهترین نوع لوله آب بایستی ویژگیهای مختلف لوله از نوع اتصالات، مقاومت، میزان رسوب زدگی و فاکتورهای دیگر را در نظر بگیرید. موارد متعددی هستند که برای انتخاب لوله در یک سیستم انتقال سیّال در نظر گرفته میشوند.