اوکراین: اوکراین خوشه فناوری را برای تقویت توان نظامی راه اندازی می کند

کیف: دولت اوکراین از چهارشنبه ابتکاری را برای ساده‌سازی و ترویج نوآوری در توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و سایر فناوری‌هایی که در طول جنگ روسیه در اوکراین حیاتی بوده‌اند، آغاز می‌کند.
به عنوان بخشی از ابتکار موسوم به BRAVE1، دولت امیدوار است توسعه دهندگان بخش دولتی، نظامی و خصوصی را که بر روی مسائل دفاعی کار می کنند در یک فناوری گرد هم بیاورد. خوشه که به اوکراین مزیت میدان نبرد می دهد.
میخائیلو: «با توجه به دشمنی که دقیقاً در کنار ما قرار دارد و مقیاس آن، ما قطعاً باید فناوری نظامی را توسعه دهیم تا بتوانیم از خود دفاع کنیم. فدوروفوزیر تحول دیجیتال اوکراین گفت.
فدوروف پیش از اعلام رسمی روز چهارشنبه به آسوشیتدپرس گفت که دولت بیش از 100 میلیون گریونا (حدود 2.7 میلیون دلار) را برای تامین مالی پروژه هایی که پتانسیل کمک به اوکراین را برای پیروزی در مناقشه 14 ماهه دارند، اختصاص داده است.
او گفت: «اکنون افراد زیادی از نسل جوان در میدان جنگ وجود دارند که می توانند با فناوری کار کنند و به آنها نیاز دارند.
هم اوکراین و هم روسیه به طور مکرر از هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی و حملات استفاده می کنند. روسیه به طور گسترده از پهپادهای منفجره شاهد-136 ایران برای آسیب رساندن به نیروگاه های اوکراین و ایجاد ترس در غیرنظامیان استفاده می کند. دولت اوکراین سال گذشته یک برنامه جمع آوری کمک های مالی عمومی را راه اندازی کرد و از کمک کنندگان خارجی درخواست کرد که به آن کمک کنند تا «ارتش هواپیماهای بدون سرنشین» بسازد.
میخائیل رازوژایف، رئیس شهر بندری سواستوپل کریمه که از سوی مسکو منصوب شده است، این هفته گزارش داد که نیروهای روسیه یک پهپاد دریایی اوکراینی را که قصد حمله به بندر را داشت، منهدم کردند و یک پهپاد دیگر منفجر شد. مقامات اوکراینی مانند حملات قبلی به کریمه که روسیه در سال 2014 آن را ضمیمه کرد، آشکارا مسئولیت را بر عهده نگرفتند.
Oleksandr Kviatkovskyi، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت غیرانتفاعی نوآوری هواپیماهای بدون سرنشین رزمی Aerorozvidka، Brave1 را پلتفرمی می‌داند که ارتش می‌تواند از آن برای برقراری ارتباط با نیازهای جنگ الکترونیک خود و ارائه پشتیبانی استراتژیک به صنعت فناوری نظامی استفاده کند.
او گفت: «حتی یک سال برای توسعه یک محصول، زمان بسیار کوتاهی است.
با این حال، کویاتکوفسکی مطمئن نیست که چنین پلتفرمی بتواند پیشرفت قابل توجهی برای توسعه فناوری های جنگ ایجاد کند.
او گفت: «حتی اگر چنین شود، حداقل خواهد بود. او با اشاره به اینکه چگونه نیروهای اوکراینی در هفته های اول جنگ از یورش نیروهای روسی به پایتخت جلوگیری کردند، گفت: «چیزهای کمی می توانند مؤثرتر از تقویت ایجاد شده توسط تانک ها در نزدیکی کیف باشند.
فوزی آمتوف، یک سرباز اوکراینی و یکی از بنیانگذاران Drone.ua، شرکتی که در پهپادها تخصص دارد، گفت که کسب و کارها و مهندسان آنها در حال حاضر سعی می کنند بازخورد پرسنل نظامی را در محصولات خود بگنجانند.
او گفت: “هر حمله ای بدون هواپیماهای بدون سرنشین، در حال حاضر، مانند کور شدن در یک میدان مین است و شما نمی دانید در گوشه و کنار چه چیزی در انتظار شماست.” “فناوری ها به نجات جان انسان ها کمک می کنند.”
آمتوف گفت که اوکراین منابع بسیار بیشتری را نسبت به قبل از حمله روسیه در فناوری نظامی سرمایه گذاری کرده است. او ارزیابی خود را بر اساس مدل‌های مختلف پهپادهایی است که واحدش آزمایش کرده است.
او گفت: “ما همیشه چیز جدیدی برای آزمایش داریم تا بفهمیم آیا برای واحد ما نیاز است یا نه.”
آمتوف، که اصالتاً اهل کریمه است، در خط مقدم جنگ اوکراین می‌جنگد در حالی که هنوز در اداره شرکت خود شرکت دارد، که انتظار دارد نقش مشاوره‌ای در ابتکار BRAVE1 ایفا کند.
شرکت او یک تفنگ ضد پهپاد قابل حمل را توزیع می کند که از سیگنال های رادیویی برای مسدود کردن هواپیماهای بدون سرنشین و پایین آوردن آنها استفاده می کند. به گفته آمتوف، نیروهای اوکراینی از صدها تفنگ 12000 دلاری استفاده می‌کنند که می‌تواند تا 30 دقیقه با یک باتری کاملاً شارژ شده کار کند، “با بیشتر و بیشتر شدن”.
آمتوف گفت: «هر طرف در تلاش است تا حد امکان از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند. وقتی در موقعیت می‌مانید، این تنها راه محافظت از خود در برابر پهپاد است.»
به گفته فدوروف، در حال حاضر، اوکراین و روسیه در توانایی خود در به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین تقریباً برابر هستند. او گفت، اما هنگام مواجهه با دشمنی که نیروها و تجهیزات بیشتری دارد، اوکراین باید برای برتری تکنولوژیک تلاش کند.
وزیر دفاع گفت: «هرچقدر هم که برای دفاع از کشور خود اشتیاق داشته باشید، از نظر فیزیکی نمی توانید این کار را انجام دهید.
او گفت: “به همین دلیل است که ایجاد مؤسسات مهم است، بنابراین ما می توانیم انرژی همه داوطلبان، مشاغل و شهروندان فعال را به پروژه های بزرگ ملموس تبدیل کنیم که برای چندین دهه به کار خود ادامه می دهند.”