اوکراین: روسیه به شهرهای سراسر اوکراین حمله کرد، حداقل دو نفر کشته شدند

کیو: روسیه بامداد روز جمعه به شهرهایی در یک قوس عریض در سراسر اوکراین حمله کرد که از کیف پایتخت تا مناطق مرکزی و جنوبی امتداد داشت و به گفته رسانه ها و مقامات، حداقل دو نفر کشته شدند.
بوریس فیلاتوف، شهردار شهر مرکزی دنیپرو در تلگرام گفت: «یک زن جوان و یک کودک سه ساله کشته شدند. فیلاتوف جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد که یک ساختمان آپارتمان در شهر مرکزی عمان در حال آتش گرفتن است.
به گزارش اینترفکس اوکراین و گزارش‌هایی که در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، کیف همچنین توسط انفجارها و آژیرهای حمله هوایی و انفجارها در سراسر کشور گزارش شده است.
هیچ جزئیاتی در مورد آنچه در کیف رخ داده است یا از تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست. اداره نظامی شهر گفت که واحدهای ضد هوایی در حال عملیات هستند.
اینترفاکس همچنین گزارش داد که انفجارهایی پس از نیمه شب در دنیپرو، کرمنچوک و پولتاوا در مرکز اوکراین و در میکولایف در جنوب.
اینترفاکس به نقل از حساب‌های کاربری در سرویس پیام‌رسان تلگرام می‌گوید که اجسام ناشناس هوابرد نیز به سمت غرب کشور در حرکت هستند.
این حملات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که کرملین با اشاره به تماس تلفنی شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و رئیس‌جمهور اوکراین، از هر چیزی که بتواند پایان درگیری را نزدیک‌تر کند، استقبال می‌کند. ولودیمیر زلنسکی در روز چهارشنبه
این اولین باری بود که رهبران از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته صحبت می کردند.
اما کرملین گفت که هنوز باید به اهداف “عملیات نظامی ویژه” خود در اوکراین دست یابد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حمله به اوکراین را در 24 فوریه 2022 آغاز کرد و گفت که برای محافظت از روسیه ضروری است.
اوکراین و متحدان غربی آن این موضوع را رد کردند و گفتند که این تهاجم یک غصب زمینی بدون دلیل توسط پوتین است که بزرگترین جنگ زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم را به همراه داشته است.
نیروهای روسی در طول درگیری متحمل شکست‌هایی شده‌اند و به مدت 10 ماه تلاش کرده‌اند تا به بقایای متلاشی‌شده باخموت که زمانی شهری 70000 نفری بود، راه پیدا کنند.
روسیه باخموت را به عنوان پله ای کلیدی برای دیگر شهرهای شرق اوکراین، که اکنون هدف اصلی نظامی خود است، می داند.
انتظار می رود نیروهای اوکراینی به زودی با تجهیزات نظامی جدید، از جمله تانک، از متحدان غربی خود، حمله خود را آغاز کنند.