اوکراین: زندانیان روسی در اوکراین جنگ را برای تهیه داروهای نجات دهنده انتخاب می کنند

در زندان های روسیه، آنها گفتند که از درمان های موثر برای HIV خود محروم هستند. در میدان نبرد در اوکراین، به آنها پیشنهاد شد که در صورت موافقت با مبارزه، داروهای ضد ویروسی دریافت کنند. این یک زمین استخدام بود که برای بسیاری از زندانیان روسی کار می کرد.
مقامات اوکراینی بر اساس میزان عفونت در سربازان اسیر شده تخمین می زنند که حدود 20 درصد از نیروهای استخدام شده در واحدهای اسرای روسیه HIV مثبت هستند. این زندانی ها در مصاحبه با The The New York Times گفتند که خدمت در خط مقدم خطر کمتر از ماندن در زندان به نظر می رسید. نیویورک تایمز.
گفت: «شرایط در زندان روسیه بسیار سخت بود». تیمور37 ساله، یک سرباز روسی اچ آی وی مثبت که در یک بازداشتگاه در شهر دنیپر در مرکز اوکراین مصاحبه کرد و تنها با نام کوچک شناسایی شد، نگران بود که در صورت بازگشت به روسیه در مبادله زندانیان، با تلافی مواجه شود.
تیمور گفت که پس از محکومیت او به 10 سال به دلیل خرید و فروش مواد مخدر، پزشکان در زندان روسیه داروهای ضد ویروسی را که او برای کنترل اچ آی وی مصرف می کرد، به انواعی که می ترسید موثر نبودند تغییر دادند.
در دسامبر، او موافقت کرد در ازای عفو و تهیه داروهای ضد ویروسی، شش ماه در گروه مزدور واگنر خدمت کند. او در مورد انتخاب بین درمان ضعیف اچ آی وی در زندان و شرکت در تهاجمات در جنگ روسیه در اوکراین گفت: «می دانستم که یک مرگ سریع یا مرگ آهسته خواهم داشت.
او گفت که تیمور هیچ تجربه نظامی نداشت و دو هفته قبل از اعزام به او آموزش داده شد. واحدهای زندانیان سابق بخش عمده ای از نیروها را در حمله روسیه به این کشور تشکیل داده اند باخموت، یکی از خونین ترین و طولانی ترین نبردهای جنگ. از تابستان گذشته در مقیاس وسیع، به زندانیان وعده عفو برای رفتن به جنگ داده شد.