اگر علائم کووید خود را به دلیل آنفولانزا نادیده بگیرید، چه مشکلی می تواند پیش بیاید

برای بسیاری از ما، کلمه COVID خاطرات وحشتناکی را زنده می کند، چیزهایی که دوست داریم برای همیشه از ذهن خود حذف کنیم. بلاتکلیفی، ترس و از دست دادن دردناک عزیزان، ما را از فکر داشتن یک موج دیگر کووید به لرزه در می آورد. و اکنون وقتی در مورد افزایش روزانه تعداد می شنویم، نمی توانیم از خود بپرسیم که آیا در راس موج کووید دیگری نشسته ایم.

چرا مهم است که علائم کووید خود را یادداشت کنید

در حالی که در حال حاضر سطح مشخصی از پارانویا وجود دارد، بسیاری از افراد علائم خود را نادیده می گیرند و آزمایش نمی شوند. اما آیا خوب است که به سادگی باور کنیم که علائم شما علائم آنفولانزا است و حتی اگر کووید باشد، مشکل بزرگی نیست زیرا به هر حال ما موارد بحرانی را نمی شنویم؟

دکتر موکش مهرا، مدیر داخلی، بیمارستان فوق تخصصی مکس، پات پرگنج توصیه می کند در صورت داشتن علائم، آزمایش را انجام دهید. موارد خفیف اغلب فقط تب را تجربه می کنند که ممکن است خفیف تا متوسط ​​تا سرفه، خستگی باشد. موارد متوسط ​​ممکن است کمی مشکل تنفسی یا برخی یافته های رادیولوژیکی ذات الریه داشته باشند. موارد شدید پنومونی شدید و نارسایی سایر ارگان ها و احتمالاً بحرانی نیز خواهند داشت. بنابراین هرکسی که در تنفس مشکل دارد باید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشد. همچنین، افراد بالای 60 سال، زنان باردار و کسانی که مشکلات پزشکی زمینه ای مانند فشار خون بالا، مشکلات قلبی و ریوی، دیابت، چاقی، سرطان دارند، همگی در معرض خطر ابتلا به بیماری های شدید هستند.
با این حال، هر کسی ممکن است با کووید 19 بیمار شود و بیمار شود یا می‌تواند نتیجه بسیار مهمی نیز داشته باشد. بنابراین یک فرد بدون علامت ممکن است هیچ علامتی را تجربه نکند و بدون اینکه بداند ویروس را به دیگران منتقل کند. بنابراین واکسن بزنید و تمام اقدامات حفاظتی را برای محافظت از خود، اعضای خانواده و اعضای جامعه خود رعایت کنید. و قرنطینه جداسازی تماس از دیگران پس از قرار گرفتن در معرض موارد احتمالی یا تایید شده کووید 19 است. بنابراین قرنطینه برای کمک به محدود کردن شیوع COVID-19 مهم است.

چه کسانی باید آزمایش کووید را انجام دهند؟

سردرگمی بین کووید و آنفولانزا می تواند برای برخی ناتوان کننده باشد. دکتر ویجی کومار گورجار، مشاور ارشد و رئیس دپارتمان طب سالمندان، بیمارستان فوق تخصصی پریموس می‌افزاید: «و اگر در یک محیط پرخطر قرار دارید، ممکن است لازم باشد به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایش غربالگری آزمایش کنید. قبل از تماس با فردی که در معرض خطر ابتلا به کووید-19 شدید است، آزمایش را در نظر بگیرید، به خصوص اگر در منطقه ای با سطح جامعه کووید-19 متوسط ​​یا بالا هستید.

دکتر موکش در ادامه می‌افزاید:وقتی در مورد آزمایش کووید صحبت می کنید، همیشه مطمئن شوید که در زمان مناسب آزمایش شده اید و نوع آزمایش مناسب را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. زمان کلیدی برای آزمایش در صورت داشتن علائم این است که همیشه فورا آزمایش کنید. اگر در معرض COVID-19 هستید و علائمی ندارید، قبل از انجام آزمایش حداقل پنج روز کامل پس از مواجهه خود صبر کنید. آزمایش خیلی زود ممکن است به احتمال زیاد نتیجه کاذب دریافت کند.

علائم ممکن است متفاوت باشد اما نادیده گرفتن آن می تواند خطرناک باشد

اگر مبتلا به کووید-19 هستید و از آن بی اطلاع هستید، به طور بالقوه می توانید ویروس را به دیگران منتقل کنید، از جمله کسانی که در معرض خطر بالای بیماری یا مرگ هستند. این می تواند منجر به افزایش سریع عفونت ها شود، سیستم های مراقبت های بهداشتی را تحت تاثیر قرار دهد و به طور بالقوه باعث عواقب سلامتی شدیدتر و طولانی مدت برای افراد و جامعه به عنوان یک کل شود. دکتر ویجی هشدار می دهد، علاوه بر این، تاخیر در درمان یا عدم دریافت مراقبت های پزشکی مناسب می تواند خطر عوارض شدید از جمله بستری شدن در بیمارستان و مرگ را افزایش دهد.