ایتالیا منع رفت و آمد شبانه ضد ویروس را اعمال می کند

رم: نخست وزیر ایتالیا فرمانی را برای اجرای قانون منع رفت و آمد در شب در سراسر کشور از ساعت 10 شب پنجشنبه امضا کرد که رسانه ها گزارش دادند.
انتظار می رود جوزپه کنته در برنامه جدید محدودیت هایی که تا 3 دسامبر ادامه دارد اقدامات دیگری از جمله تعطیلی مراکز خرید در آخر هفته و همچنین موزه ها را شرح دهد.
محدوده های سخت تر نیز می توانند در مناطق آسیب دیده تحت یک سیستم سه لایه جدید اعمال شوند که 20 منطقه ایتالیا را به دو قسمت قرمز ، نارنجی یا سبز تقسیم می کند ، قرمز بیشترین خطر را دارد.
ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که به ویروس کرونا مبتلا شد و تاکنون بیش از 39،400 مرگ و تقریبا 760،000 مورد را ثبت کرده است.
در هفته های اخیر ، به ویژه در منطقه شمالی لومباردی که شامل میلان است ، عفونت ها افزایش یافته است و کارشناسان بهداشت خواستار نوع خاموش شدن ملی توسط فرانسه ، ایرلند و انگلیس شده اند.
اما اولین قفل برای اقتصاد ایتالیا ویرانگر بود و مصوبه جدید تنها پس از بحث های طولانی بین دولت کونته و رهبران منطقه ای توافق شد.
بر اساس گزارش رسانه ها ، منع رفت و آمد تا ساعت 5 صبح (04:00 به وقت گرینویچ) ادامه دارد و 60 میلیون ایتالیایی فقط به دلیل کار یا بهداشت مجاز به خارج شدن هستند.
طبق اقداماتی که اواخر ماه گذشته ارائه شد ، بارها و رستوران ها از ساعت شش بعد از ظهر تعطیل شدند ، این حرکتی باعث اعتراض های کوچک اما بعضا خشن شد.
مدارس متوسطه ، که قبلاً بیشتر کلاسها را بصورت آنلاین برگزار می کردند ، گزارش می شود که به آموزش از راه دور کلی روی می آورند ، اگرچه کودکان کوچکتر هنوز مجاز به رفتن به مدرسه هستند.
تعداد مسافران حمل و نقل عمومی نیز نصف خواهد شد.
وزارت بهداشت بر اساس عوامل مختلفی از جمله میزان عفونت و اشغال تخت های بیمارستان ، تصمیم می گیرد که کدام مناطق به عنوان قرمز ، نارنجی و سبز طبقه بندی شوند.