اینترپل هشدار می دهد ، باندهای جنایی کمپین های واکسن Covid-19 را تهدید می کنند

LYON: روز چهارشنبه اینترپل به مقامات سراسر جهان در مورد تهدید گروه های جرایم سازمان یافته در جریان اقدامات واکسیناسیون Covid-19 آینده ، از جمله واکسن های جعلی و سرقت لوازم ، هشدار داد.
توزیع سه واکسن جدید ویروس کرونا به زودی آغاز می شود و بسیاری از افراد ناامید می شوند که در اسرع وقت از خود محافظت کنند و اهداف آماده ای را برای مجرمان ارائه دهند.
یورگن استوک ، رئیس آژانس پلیس جهانی مستقر در لیون ، فرانسه ، در بیانیه ای گفت: “در حالی که دولت ها در حال آماده سازی برای تولید واکسن هستند ، سازمان های جنایی در حال برنامه ریزی برای نفوذ یا ایجاد اختلال در زنجیره های تأمین هستند.”
وی گفت: “شبکه های جنایی همچنین از طریق وب سایت های جعلی و معالجات دروغین افراد بی خبر مردم را هدف قرار خواهند داد ، که این امر می تواند خطرات قابل توجهی برای سلامتی ، حتی جان آنها باشد.”
آژانس قبلاً در ماه ژوئیه در مورد تکثیر کیت های جعلی آزمایش Covid-19 و سایر محصولات پزشکی هشدار داده بود زیرا کشورهای جهان در هنگام شیوع بیماری همه گیر عجله داشتند.
واحد جرایم رایانه ای آن اخیراً حدود 3000 وب سایت مرتبط با داروخانه های آنلاین فروش داروهای غیرقانونی و سایر محصولات پزشکی را مورد تحقیق قرار داده است ، از این تعداد 1700 مورد از آنها نیز با استفاده از فنون فیشینگ سعی در فریب مردم برای تحویل داده های شخصی یا سایر نرم افزارهای مخرب دارند.
این آژانس گفت: “هوشیاری ، تردید و ایمنی مهم است ، زیرا پیشنهاداتی که خیلی خوب به نظر می رسند درست نیستند معمولاً هستند.”