باخموت: اوکراین پس از نبردهای حماسی باخموت را به روسیه انکار می کند

کیو: رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی تکذیب کرد باخموت سخنگوی او یکشنبه گفت که به دست روس ها افتاده است، در حالی که اعتراف کرد که پس از طولانی ترین نبرد جنگ “چیزی” از شهر مسطح باقی نمانده است.
یک روز پس از اینکه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به سربازان خود و گروه مزدور خصوصی واگنر که مدعی بودند هدف نمادین را تصرف کرده اند، تبریک گفت. زلنسکی در پاسخی طولانی و احساسی، پیشنهاد کرد که این یک پیروزی بزرگ برای مسکو خواهد بود.
او در کنار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس سران گروه 7 در هیروشیما، ژاپن، گفت: “باید بفهمید که هیچ چیز وجود ندارد.”
برای امروز باخموت فقط در قلب ماست.
سخنگوی زلنسکی باید روشن می‌کرد که رئیس‌جمهور اوکراین از دست دادن باخموت به سربازان روسیه را تایید نکرده است.
سرگی نیکیفوروف، سخنگوی این کشور در فیس بوک گفت: «رئیس جمهور دستگیری باخموت را تکذیب کرد.
از دست دادن باخموت برای اوکراینی‌ها که ماه‌ها و با نادیده گرفتن توصیه‌های ایالات متحده در پشت صحنه برای تمرکز در مکان‌های دیگر، با توجه به عدم اهمیت استراتژیک شهر در جنگ گسترده‌تر، ماه‌ها ادامه دادند، بسیار نمادین بود.
زلنسکی در پاسخ به این سوال که “آیا باخموت هنوز در دست اوکراین است؟ روس ها می گویند باخموت را گرفته اند.”
گفت: فکر کنم نه.
او به خبرنگاران گفت: “در این مکان چیزی وجود ندارد… فقط خرابه ها و تعداد زیادی روس مرده.”
اعلامیه روز شنبه ارتش روسیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که کیف اعلام کرد نبرد ادامه دارد، در حالی که اعتراف کرد که وضعیت “بحرانی” است.
باخموت، یک شهر معدن نمک که زمانی 70000 نفر جمعیت داشت، صحنه طولانی ترین و خونین ترین درگیری ها در تهاجم بیش از یک ساله مسکو به اوکراین بوده است.
سقوط باخموت، جایی که اعتقاد بر این است که مسکو و کیف هر دو متحمل ضررهای بزرگی شده اند، به مسکو اجازه می دهد تا یک پیروزی کلیدی را پس از یک سری شکست های تحقیرآمیز به خانه بیاورد.
همچنین پیش از یک ضد حمله بزرگ که کیف ماه هاست آن را تدارک دیده است، رخ می دهد. خود زلنسکی هشدار داده است که از دست دادن شهر راه را برای نیروهای روسیه برای تصرف بیشتر منطقه دونباس باز می کند.
وزارت دفاع روسیه با استفاده از نام دوران شوروی اعلام کرد: «در نتیجه اقدامات تهاجمی واحدهای تهاجمی واگنر، با پشتیبانی توپخانه و هوانوردی واحد «جنوب»، آزادسازی شهر آرتموفسک به پایان رسید. باخموت.
خبرگزاری تاس به نقل از کرملین گفت: «ولادیمیر پوتین به یگان‌های تهاجمی واگنر و همچنین تمامی نیروهای یگان‌های نیروهای مسلح روسیه که پشتیبانی لازم و پوشش جناحی را به آنها ارائه کردند، تکمیل عملیات آزادسازی این شهر را تبریک گفت». بیانیه به عنوان گفتن
– پس زمینه خرابه ها – رئیس واگنر یوگنی پریگوژین پیشتر باخموت در ویدئویی که در تلگرام در پس‌زمینه‌ای از ویرانه‌ها منتشر شده بود، ادعا کرد که به دست مزدورانش افتاده است.
پریگوژین گفت: «امروز در 20 می، حوالی ظهر، باخموت به طور کامل گرفته شد.
پریگوژین گفت: «تا 25 ماه مه ما (باخموت) را به طور کامل بررسی خواهیم کرد، خطوط دفاعی لازم را ایجاد کرده و به ارتش تحویل خواهیم داد.
در پس‌زمینه ویدیوی پریگوژین صدای شلیک توپخانه شنیده می‌شد.
اوکراین که در این ماه ادعای موفقیت در باخموت و اطراف آن داشت، روز شنبه گفته بود که نبرد تمام نشده است.
گانا مالیار معاون وزیر دفاع در تلگرام نوشت: “درگیری شدید در باخموت. وضعیت بحرانی است.”
او گفت که نیروهای اوکراینی “دفاع” را در “منطقه هواپیما” شهر نگه می دارند.
او گفت: «در حال حاضر، مدافعان ما برخی از تأسیسات صنعتی و زیربنایی را در منطقه کنترل می کنند.
تأیید هر یک از این دو ادعا برای خبرگزاری فرانسه ممکن نبود.
زلنسکی روز شنبه در نشست هیروشیما به شکلی غافلگیرکننده ظاهر شد – یک کودتای دیپلماتیک دیگر یک روز پس از شرکت او در نشست اتحادیه عرب در عربستان سعودی.
در ژاپن، بایدن، که با تحریم‌ها و تدارکات، حمایت غرب از اوکراین را رهبری می‌کرد، بسته جدیدی از تسلیحات را برای کیف اعلام کرد.
بایدن گفت که این بسته شامل مهمات، توپخانه، خودروهای زرهی خواهد بود.
رئیس جمهور اوکراین نه تنها با رهبران گروه هفت در ژاپن، بلکه با رهبران دیگر بازیگران بین المللی کلیدی مانند برزیل و هند دیدار کرد.
ثمره تلاش‌های دیپلماتیک او قبلاً نتیجه داده است، زیرا ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که به کی‌یف اجازه می‌دهد جت‌های جنگنده F-16، پیچیده‌ترین موادی که تاکنون توسط غرب عرضه شده است، خریداری کند.
– “چرخ گوشت” – پریگوژین در عین حال به نبرد دونده خود با تشکیلات نظامی روسیه ادامه داد.
پریگوژین با پوشیدن لباس استتار گفت: «عملیات دستگیری باخموت — چرخ گوشت باخموت — 224 روز به طول انجامید. او افزود که اگر ژنرال های ناکارآمد نبود، تلفات مسکو بسیار کمتر بود.
اعتقاد بر این است که واگنر در طوفان چند ماهه شهر متحمل خسارات زیادی شده است. پریگوژین مدت‌هاست که از اینکه به واگنر مقادیر مناسب مهمات داده نمی‌شود شکایت کرده است.
او در این ویدئو گفت: «اینجا (در باخموت) فقط واگنر بود. ما اینجا نه تنها با ارتش اوکراین، بلکه با بوروکراسی روسیه هم جنگیدیم.»
او سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش را متهم کرد که این حمله را به “تفریح ​​خودشان” تبدیل کرده اند.
این دو اردوگاه اکنون در انتظار یک ضد حمله اعلام شده توسط مقامات اوکراینی هستند. زلنسکی اخیرا گفت که ارتش او قبل از شروع حمله به زمان بیشتری نیاز دارد.