باخموت: زلنسکی ویرانی باخموت را به هیروشیما پس از جنگ جهانی دوم تشبیه می کند

هیروشیما: رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی ویرانه های شهر شرقی اوکراین را تشبیه کرد باخموت با نابودی هیروشیما در جنگ جهانی دوم، در حالی که روز یکشنبه در نشست گروه هفت در این شهر ژاپن شرکت کرد.
روسیه روز شنبه اعلام کرد که شهر ویران شده باخموت را پس از طولانی ترین و خونین ترین نبرد تهاجم تمام عیار خود به تصرف خود درآورده است، هرچند اوکراین کنترل کامل این شهر را توسط نیروهای مسکو رد می کند.
او به خبرنگاران گفت: “من آشکارا به شما می گویم: عکس های هیروشیما کاملاً من را به یاد باخموت و سایر سکونتگاه های مشابه می اندازد. هیچ چیز زنده نمانده، همه ساختمان ها ویران شده اند.”
زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی گفت که نیروهای اوکراینی به نبرد در داخل شهر باخموت ادامه می دهند و “وظایف مهمی” را انجام می دهند.
“امروز آنها در باخموت هستند – که در آن جاها به اشتراک نمی گذارم. اما این نشان دهنده این واقعیت است که باخموت تا امروز توسط فدراسیون روسیه دستگیر نشده است. هیچ دو یا سه تفسیر از این وجود ندارد.”
وی افزود که دوست دارد پس از پایان جنگ شاهد بازسازی موفقی باشد که هیروشیما در مکان هایی مانند باخموت تجربه کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مقایسه زلنسکی را به سخره گرفت و گفت که ایالات متحده هیروشیما را بمباران کرد و از اوکراین حمایت نظامی کرد.
زاخارووا در تلگرام نوشت: «خیلی خوبه. “از آنجایی که هر دو توسط کاخ سفید انجام شد.”