برنده جایزه نوبل چینی مو یان فاش می کند که از ChatGPT برای سخنرانی خود استفاده کرده است و حضار را شوکه می کند

چینی ها برنده جایزه نوبل و رمان نویس مو یان اخیراً در مراسم اهدای جایزه فاش کرد که از او کمک گرفته است ChatGPT تا سخنرانی خود را برای نویسنده بنویسد یو هوآ. افشاگری که نویسنده برنده جایزه از آن استفاده کرد هوش مصنوعی به دلیل سخنرانی او حضار را شوکه کرد و کلیپی از سخنرانی او نیز منتشر شد ویروسی در Weibo، یک سایت میکروبلاگینگ چینی.
اخیراً یان جایزه ای را به نویسنده Yu Hua اهدا کرد شوهو شصت و پنجمین جشن مجله در مرکز رقص شانگهای. انتظار می رفت که برنده جایزه نوبل در ستایش هوآ سخنرانی کند که اولی گفت که از ChatGPT استفاده کرده است.
شخصی که این جایزه را دریافت می کند واقعاً قابل توجه است و البته او دوست خوب من نیز هست. او فوق العاده است، پس حتما من هم هستم… چند روز پیش طبق سنت قرار بود برایش یک مداحی بنویسم، اما چند روز زحمت کشیدم و چیزی به ذهنم نرسید. به گزارش ایندیپندنت، یان در سخنرانی خود گفت: بنابراین از یک دانشجوی دکترا خواستم که با استفاده از ChatGPT به من کمک کند.
با این حال، این موضوع حضار را شوکه کرد و ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد که با شنیدن این موضوع “نفس شنیدنی” از سوی تماشاگران شنیده شد.
مو یان در سال 2012 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. وب سایت جایزه نوبل در ستایش او بیان می کند که نویسنده “که با رئالیسم توهم آمیز داستان های عامیانه، تاریخ و معاصر را در هم می آمیزد”.
برخی از کتاب های محبوب یان عبارتند از:سورگوم قرمز“، ” تصنیف های سیر “، “مرگ چوب صندل” و غیره.