بر اساس یک مطالعه ، غذایی که می تواند COVID-19 را مهار کند

در حالی که ویروس کرونا ویروس جدید همچنان زندگی مردم را مختل می کند ، تحقیقات جدیدی هر روز برای مهار ویروس کشنده در حال انجام است.

در یک تحقیق جالب دیگر توسط انستیتوی ویروس شناسی مولکولی ، مرکز پزشکی دانشگاه اولم ، Technische Universität Dresden و CogniVerde GmbH مشخص شد که چای سبز ، آب قره قاط و آب انار پتانسیل کشتن ویروس SARS-CoV-2 را دارد.

این مطالعه نشان داد که این آب میوه ها و چای ها می توانند از شیوع عفونت در سلول ها در شرایط آزمایشگاهی جلوگیری کنند.

مطالعه


برای این مطالعه ، دانشمندان مواد گیاهی را با ویروس ها ، از جمله ویروس آنفلوانزا A ، آدنو ویروس نوع 5 و SARS-CoV-2 مخلوط کرده و در دمای اتاق انکوبه کردند و عفونت را تعیین کردند.

یافته ها


مشخص شد که آب توت تقریبا 3000 بار باعث کاهش عفونت می شود. در حالی که آب انار ، چای سبز و آب میوه گیاه توت 10 برابر باعث کاهش عفونت می شود.

دانشمندان همچنین ویروس آنفولانزای خوکی و اثر متقابل آن با مواد گیاهی را آزمایش کردند. آنها دریافتند که هر چهار آب میوه گیاهی بیش از 99 درصد ویروس را در کمتر از 5 دقیقه غیرفعال می کنند.

مشخص شد که آب توت پس از 5 دقیقه حدود 97 درصد SARS-CoV-2 را غیرفعال می کند ، در حالی که آب انار و چای سبز حدود 80 درصد ویروس را غیرفعال می کند. آب گل میوه هیچ تاثیری بر SARS-CoV-2 نداشت.

محققان همچنین دریافتند که SARS-CoV-2 نسبت به سایر عوامل بیماریزا مقاومت بیشتری دارد ، اگرچه آب توت کاملا مفید بود. آب انار و چای سبز نیز به کاهش اثر ویروس کمک می کند.

آنچه شما می توانید انجام دهید؟


نویسندگان این مطالعه پیشنهاد کردند که غرغره و شستشوی دهان با این چای ها و آب میوه ها و به دنبال آن مصرف آن می تواند یک استراتژی آسان و م effectiveثر برای جلوگیری از SARS-CoV-2 باشد ، به ویژه در افراد با خطر بالا.