بزرگسالان ، کودکان باید بیشتر جا بیفتند تا در دوره همه گیری متناسب بمانند: WHO

ژنو: سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه در اولین راهنمایی خود در مورد بزرگسالان باید حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته انجام دهند ، حتی برای سلامت و سلامت روان در دوران Covid-19 بسیار حیاتی است. یک دهه.
توصیه می شود کودکان و نوجوانان به طور متوسط ​​روزانه یک ساعت ورزش بدنی داشته باشند و زمان را در مقابل صفحه های الکترونیکی محدود کنند.
WHO گفت ، و افراد در هر سنی باید رفتار بی تحرکی را با فعالیت بدنی جبران کنند تا بیماری را دفع کنند و سالها به زندگی خود بیفزایند ، کمپین “هر حرکتی مهم است” را آغاز کرد.
Ruediger Krech ، مدیر WHO برای ارتقا health سلامت ، گفت: “افزایش فعالیت بدنی نه تنها به پیشگیری و مدیریت بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و سرطان کمک می کند ، بلکه علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد ، کاهش شناختی از جمله آلزایمر را کاهش می دهد و حافظه را بهبود می بخشد.” جلسات خبری
WHO گفت ، با این وجود از هر چهار بزرگسال یک نفر و از هر پنج نوجوان “سرسام آور” چهار نفر فعالیت بدنی کافی ندارند که می تواند شامل پیاده روی ، دوچرخه سواری ، باغبانی و نظافت باشد.
فیونا بول ، رئیس فعالیت بدنی WHO ، گفت: “این دستورالعمل ها بر آنچه بسیاری در طول محدودیت های Covid در سراسر جهان اعمال می کنند تأکید دارند. و این این است که هر روز فعال بودن نه تنها بدن بلکه سلامت روانی ما نیز مفید است.” واحد.
وی گفت: “با یک دوست تلفنی تماس بگیرید و با هم کلاس های آنلاین بگذارید ، به اعضای خانواده خود کمک کنید ، این کار را به صورت خانوادگی انجام دهید. و وقتی می توانید بیرون بروید.”
بول گفت ، تحقیقات در مورد اثرات سو of رفتار کم تحرکی در دهه گذشته رشد کرده است و منجر به توصیه های جدید شده است.
وی گفت: “این زمان کم تحرکی را محدود می کند و فعالیت بیشتری را برای جبران زمان کم تحرکی انجام می دهد ، به ویژه برای کسانی که ساعات طولانی بی تحرکی انجام می دهند ، که شامل بسیاری از افرادی است که محیط کار مستقر در دفتر کار دارند.” “برای کودکان ما همچنین توصیه می کنیم که زمان کم تحرکی ، به ویژه زمان نمایش را کاهش دهند.”
زنان باردار و مادران پس از زایمان اکنون در توصیه های 150 تا 300 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​تا شدید در هفته برای بزرگسالان گنجانده شده اند.
به گفته جوانا ویلومسن ، مسئول فنی WHO ، این مزایای سلامتی را برای مادر و نوزاد به همراه دارد. وی گفت: “به عنوان مثال 30٪ کاهش در دیابت حاملگی در بین زنانی که از نظر جسمی در دوران بارداری فعال هستند وجود دارد.”
به بزرگسالان بالای 65 سال توصیه می شود تقویت عضلات و فعالیتهای متمرکز بر تعادل و هماهنگی را برای جلوگیری از زمین خوردن بعداً اضافه کنند.
بول گفت ، دستگاه هایی که روی مچ دست یا ران قرار دارند و فعالیت بدنی را ردیابی می کنند برای همه مفید هستند.
وی گفت: “نظارت بر میزان فعالیت شما بازخورد بسیار خوبی است.” “این مهم است زیرا ما فکر می کنیم ممکن است فعالیت ما بیشتر باشد. ما می خواهیم زمان کم تحرکی را دست کم بگیریم.”