بلوچی به نارایان پت: بافته های هندی کمتر شناخته شده ای که شایسته همه هیاهوها هستند

اگر از شما بخواهند چند بافته هندی را نام ببرید، اولین نامی که به ذهنتان می رسد بناراسی یا چاندری است. اما میراث فرهنگی غنی ما دارای بافت های بسیار منحصر به فرد و نفیس است که به نظر شگفت انگیز است. ما چند بافته هندی کمتر شناخته شده را انتخاب کرده ایم که سزاوار همه تبلیغات و توجه هستند. ادامه مطلب
Sambalpuri Ikat: این یک روش رنگ آمیزی است که در پارچه های پنبه ای و ابریشمی ساخته شده در منطقه Sambalpur اودیشا استفاده می شود. بافندگان نخ ها را قبل از بافتن به صورت پارچه می بندند و رنگ می کنند و نقوش هندسی پیچیده ای ایجاد می کنند.

سامبالپوری

ماهه‌واری: بافته‌ای است از شهر ماهشوار در مادیا پرادش. با طرح های منحصر به فرد راه راه، چک و حاشیه های گل مشخص می شود. این محصول از ترکیب پنبه و ابریشم ساخته شده است و به دلیل سبکی و دوام آن مشهور است.

ماهشواری

نارایان پت: بافتی دستباف از شهر نارایانپت در تلانگانا است. این به دلیل تکنیک بافت منحصر به فرد خود، که شامل استفاده از دو نخ پود با رنگ های مختلف است که یک پارچه برگشت پذیر با رنگ متفاوت در هر طرف ایجاد می کند، شناخته شده است.

narayanpet

بلوچری: بافت دستباف از شهر بلوچار در بنگال غربی است. این شهر به دلیل نقوش پیچیده اش که از اساطیر و طبیعت الهام گرفته شده است. معمولاً با ابریشم ساخته می شود و با رنگ های غنی و حاشیه های سنگین مشخص می شود.

بالو

تانگالیا: این بافت دستباف از ناحیه Surendranagar در گجرات است. با نخ های پشمی درست می شود که با استفاده از تکنیک منحصر به فردی به صورت پارچه بافته می شود که منگوله های کوچکی شبیه پوم پوم روی سطح پارچه ایجاد می کند.

تنگالیا

بافت های بیشتری مانند Venkatgiri، Bhujodi، Kani و Pochumpalli Ikat وجود دارد که می توانید آنها را در کمد ما اضافه کنید و آن را غنی تر کنید.