بهترین نهال گردو و نهال بادام برای خرید کدام است؟ معرفی 6 نهال برتر

 

کاشت نهال گردو و نهال بادام یک سرمایه گذاری پرسود است که علاوه بر باغداران، سرمایه گذاران زیادی به دنبال این نوع سرمایه گذاری هستند. خرید نهال، بدون دانش و اطلاعات کافی، نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت. به همین علت، در ابتدا باید انواع بهترین نهال گردو و نهال بادام پربازده و پرسود را بشناسید و با توجه به شرایط منطقه بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

چرا خرید نهال گردو و نهال بادام پرسود است؟

1.گردو و بادام فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی پوست و مو دارند. این دو مغز خوشمزه و پرفایده، علاوه بر اینکه در طبخ غذاها استفاده می شوند، پای ثابت انواع رژیم‌های غذایی نیز هستند. به همین دلیل تقاضا برای این دو مغز، همیشگی است و بازار دائمی دارند.

2. از زمان کاشت نهال تا زمان برداشت محصول، نیازی به صرف هزینه‌های بالا نیست. با خرید نهال گردو و بادام از نهالستان‌های معتبر، مانند نهالستان ارغوان نهال و تهیه نهال با قیمت مناسب و با کیفیت بالا، می توانید سود خود را دوچندان کنید.

3. علاوه بر بازار خوب داخلی، بازار این محصول جهانی است و می توانید به تجارت و صادرات انواع مغز گردو و بادام مشغول شوید.

بهترین نهال گردو کدام است؟ معرفی بهترین ارقام نهال گردو

حال که با مزایای خرید نهال بادام و نهال گردو آشنا شدید، لازم است تا  نهال‌های برتر را بشناسید تا با کاشت نهال پر بازده، سود بییشتری کسب کنید. قطعا تمام نهال‌های گردو به یک اندازه، پربازده و پرسود نیستند. در ادامه با انواع بهترین نهال گردو آشنا شوید.

1.نهال گردو ژنوتیپ ارغوان

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان تیپ 7 را می توانید در ارتفاعات 0 تا 2500 متر بکارید. یکی از ویژگی‌های متمایز این نهال، خود گرده افشان بودن آن است. ارتفاع درخت پاکوتاه است و به راحتی می توانید محصولات آن را برداشت کنید و هزینه‌های جانبی زیادی برای شما نخواهد داشت.

از سال اول باردهی نهال گردو ژنوتیپ شروع می شود و اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، می توانید تا 10 تن محصول برداشت کنید. درصد مغز گردو ژنوتیپ ارغوان بالای 60 درصد است.

2. نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر مناسب کاشت در مناطقی است که ارتفاعی بین 0 تا 1500 دارند. نهال گردو چندلر در برابر بیماری‌ها مقاوم است و می توانید بدون دغدغه‌ی ابتلا به بیماری‌ها و آفات آن را بکارید.

نهال گردو چندلر نیمه پاکوتاه و دیر برگده است و باردهی آن از سال اول شروع می شود و به تدریج بیشتر خواهد شد. نهال گردوی چندلر به گرده افشان نیاز دارد و از نهال گردو روند و فرانکت برای این منظور استفاده می شود. درصد مغز گردو چندلر حدود 50 % است و پوسته ای نازک دارد.

3. نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور مناسب ارتفاعات 1500 تا 2500 متر است. نهال گردوی فرنور نیمه پاکوتاه و دیربرگده است. این نهال به گرده افشان نیاز دارد و از نهال گردو فرانکت و روند برای گرده افشانی آن استفاده می شود.

باردهی این نهال از سال اول شروع می شود و با رسیدگی خوب از باغ گردوی فرنور، می توانید در یک هکتار تا 6 تن محصول برداشت کنید. درصد مغز گردو فرنور حدود 50 درصد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع نهال گردو و آشنایی بیشتر به سایت نهالستان رجوع کنید.

کدام نهال بادام بهتر است؟ معرفی بهترین ارقام نهال بادام

نهال بادام انواع مختلفی دارد و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارند. اما آیا همه این نهال‌ها به یک میزان، سود خواهند داد؟ قطعا پاسخ منفی است و برخی از نهال‌های بادام نسبت به بقیه بهتر و پرسودتر هستند. در ادامه با انواع بهترین نهال بادام آشنا خواهید شد.

1.نهال بادام فرانیس

نهال بادام فرانیس دیر گل است و درصد دوقلو زایی در آن تا 50 درصد است.  پوست نهال گردو فرانیس، کاغذی است و در بازار از محبوبیت خاصی برخوردار است.

درصد مغز گردو فرانیس حدود 90 درصد است. مغز بادام فرانیس چرب و خوشمزه است.

2. نهال بادام تونو

نهال بادام تونو خود گرده افشان است و نیاز به تهیه گرده افشان ندارید. پوست بادام تونو نیمه کلفت است و در باغ از آسیب پرندگان در امان خواهد بود، در صورتی که بادام‌های پوست کاغذی، در معرض آسیب از سمت پرندگان هستند.

درصد دوقلو زایی در این نهال 15 تا 30 درصد است. درصد مغز بادام تونو حدود 40 درصد است.

3. نهال بادام دیرگل آذر

نهال بادام آذر همانطور که از نامش پیداست، دیر گل است و به همین علت نسبت به سرما مقاوم است و از سرمای بهاره مصون است. اگر در منطقه ای سردسیر هستید، از این نهال برای کاشت استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع نهال بادام، برروی خرید نهال بادام کلیک کنید.

نحوه تشخیص نهال خوب

در زمان خرید نهال به این نکات توجه کنید تا نهال خوب و باکیفیتی خریداری کنید.

·         تنه نهال را به دقت بررسی کنید و توجه کنید که عاری از هرگونه خمیدگی، خراش، آفات و … باشد.

·         ریشه‌های نهال نباید حالتی غیر طبیعی مانند چنگ خوردگی، سفیدک، آفت و پارگی داشته باشند.

·         شاخه‌ها باید سالم و عاری از هرگونه آفات و بیماری باشند.

·         نهال باید سالم و باطراوت باشد.

·         نهال باید شناسنامه داشته باشد تا در صورت بروز مشکل، بتوانید پیگیری کنید و بخشی از خسارت‌ها را جبران کنید. شناسه نهال را تا بعد از باردهی نهال، نگهداری کنید.

·         جوانه‌های روی نهال باید سالم و به اندازه باشند و نباید از خواب بیدار شده باشند.

نهال خوب از کجا تهیه کنیم ؟


از میان فروشندگان نهال، بهتر است نهالستان‌های مطرح و قدیمی را انتخاب کنید تا دچار آزمون و خطا نشوید. قیمت نهال را به عنوان یک ویژگی، برای خوب یا بد بودن نهال در نظر نگیرید، چرا که برخی نهالستان‌ها نهال‌های بی کیفیت را با قیمت بالا به فروش می رسانند.

نهالستان ارغوان نهال، به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین نهالستان‌های ایران، با سال‌ها تجربه در زمینه تولید و توزیع انواع نهال گردو، بادام و انگور فعالیت می کند. کلیه انواع نهال‌ها در این نهالستان، تحت نظر سازمان جهاد کشاورزی با شناسنامه و ضمانت بازگشت نهال از طریق باربری های معتبر جهت جابجایی بار به سراسر ایران و کشورهای همسایه ارسال می شوند.

جهت مشاوره احداث باغ و خرید انواع نهال با کارشناسان ارغوان نهال در ارتباط باشید: 09141836535

www.nahalarghavan.com