به زلنسکی درباره افشای اسناد محرمانه آمریکا هشدار داده نشد

واشنگتن: قبل از انتشار این خبر در رسانه ها در ماه گذشته، واشنگتن درباره اسناد فوق محرمانه افشا شده به اتاق های گفتگوی اینترنتی – حاوی اطلاعات حساس در مورد تلاش های جنگی اوکراین – به کیف هشدار نداد. رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی به واشنگتن پست گفت.
نقض شرم آور امنیتی نارضایتی ایالات متحده را از حمله متقابل آتی توسط نیروهای کیف علیه نیروهای روسیه و همچنین نگرانی در مورد پدافند هوایی اوکراین آشکار کرد.
زلنسکی در مصاحبه ای با روزنامه روز دوشنبه در کیف گفت: «من از قبل اطلاعاتی از کاخ سفید یا پنتاگون دریافت نکردم.
او گفت: “ما آن اطلاعات را نداشتیم. من شخصاً نداشتم. قطعا داستان بدی است.”
پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در صحبت با CNN ادعای زلنسکی را تایید یا رد نکرد و تنها گفت که واشنگتن همچنان “متعهد به همکاری بسیار نزدیک با اوکراین و متحدان بین‌المللی ما برای اطمینان از برخورداری از کمک امنیتی مورد نیاز برای دفاع از خود است. کشور.”
جک تکسیرا، متخصص IT 21 ساله با گارد ملی نیروی هوایی ایالات متحده، متهم است که مطالب طبقه بندی شده را به صورت آنلاین در مخرب ترین نشت دولتی در یک دهه اخیر منتشر کرده است.
ماه گذشته، او دستگیر شد و به دو اتهام به دلیل نقض حقوق بشر متهم شد، که پنتاگون گفته است که “خطر بسیار جدی” برای امنیت ملی است.
زلنسکی به روزنامه پست گفت: «این برای شهرت کاخ سفید مفید نیست و من معتقدم که برای آبروی ایالات متحده نیز مفید نیست».
این اسناد همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد تلفات و تلفات تجهیزات نظامی روسیه و اوکراین، جزئیات مربوط به پروازهای ناتو بر فراز دریای سیاه و گزارش هایی است که به نظارت آمریکا بر شریک نزدیک اوکراین اشاره می کند.
زلنسکی در حالی که از تایید یا تکذیب صحت هر یک از مطالب افشا شده خودداری می‌کند، به پست گفت: «هر چیزی که از قبل به هر طریقی دشمن ما را مطلع کند، قطعاً برای ما منفی است».
به نوشته این روزنامه، زلنسکی گفت که باید تلاش های جنگی بزرگتر را بر احساسات شخصی خود در مورد عدم ارتباط با ایالات متحده که از زمان تهاجم روسیه در فوریه 2022 میلیاردها دلار کمک کرده است، اولویت دهد.
او به روزنامه گفت: «من نمی توانم دولت خود را به خطر بیندازم.
او افزود: “جایی که بتوانم صریح صحبت کنم، این کار را انجام می دهم. اما خطرات زیادی وجود دارد.”
Teixeira مظنون است که اسنادی را که برخی از آنها مربوط به اوایل ماه مارس است، برای یک گروه چت خصوصی در پلتفرم رسانه اجتماعی Discord در طی چند ماه ارسال کرده است.
برخی از اسناد بعداً در سایت‌های دیگر از جمله توییتر، 4Chan و تلگرام ظاهر شدند و برخی نیز نشان می‌دهند که واشنگتن ظاهراً از متحدان اسرائیل و کره جنوبی جاسوسی کرده است.