بوی نارگیل پشه ها را از بین می برد؟ بدانید که این مطالعه چه چیزی را نشان داد

از آگارباتی‌های معطر گرفته تا مواد دفع‌کننده، خانه‌های ما کمتر از آزمایشگاه‌های کوچک در آن زمان از سال نیستند. پشه ها فعال ترین هستند. در حالی که برخی از این روش‌های تجربی به خوبی کار می‌کنند، اما در این فرآیند ما مواد شیمیایی خطرناک زیادی را استنشاق می‌کنیم.
آنچه اخیراً یک مطالعه کوچک نشان داده است می تواند نحوه برخورد ما با پشه ها را تغییر دهد. مطالعه منتشر شده در مجله آی ساینس دریافته است که بوی نارگیل در واقع می تواند پشه ها را از فرد دور نگه دارد.
این مطالعه نشان داد که بوی صابون مشخصات بوی میزبان را تغییر می دهد. برای این مطالعه، محققان از چهار مارک صابون، محبوب در ایالات متحده استفاده کردند. این مقاله تحقیقاتی می‌گوید: «ما تأثیر آن‌ها را بر روی پروفایل‌های بوی پوست انسان با استفاده از کروماتوگرافی گازی-طیف‌سنجی جرمی و روی واکنش رفتاری پشه تب زرد Aedes aegypti به بوهای انسانی تجزیه و تحلیل کردیم».

محققان دریافتند که نوع صابونی که استفاده می کنید ممکن است جذابیت شما را برای پشه ها کاهش دهد. در میان رایحه‌های مختلف صابون‌ها، صابون‌های معطر نارگیل در دور نگه داشتن پشه‌ها موثر هستند. آنها همچنین دریافتند صابونی که بوی میوه و بوی مرکبات دارد، پشه ها را بیشتر جذب می کند.
دکتر کلمنت وینوگر، که این کار را در موسسه پلی تکنیک ویرجینیا و دانشگاه ایالتی رهبری می‌کرد، به استریت تایمز گفت: استفاده از رایحه‌های گلدار و میوه‌ای روی بدن ما خطوط بین انسان و گیاهان را برای پشه‌ها محو می‌کند.
محققان توضیح داده‌اند: «گیاهان طیف گسترده‌ای از ترکیبات آلی فرار از جمله ترپن‌ها، استرها، آلدئیدها، الکل‌ها و اسیدها را منتشر می‌کنند که توسط پشه‌ها قابل تشخیص هستند.» افزایش گسترده در مقادیر نسبی ترپن ها در پروفایل میزبان.”
گفته اند که برخی از ترپن ها اثرات دفعی دارند. آنها گفته‌اند: «ترکیب و غلظت ترپن‌های مخصوص صابون احتمالاً محرک مهمی برای تعدیل جذب پشه به میزبان است.»