تماس واتیکان: پاپ انتخاب جو بایدن را تبریک می گوید

واتیکان: این دقیقاً مداخله الهی نیست ، اما حتی پاپ رقابت ریاست جمهوری آمریکا را تمام شده می داند.
رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، كاتولیك رومی مادام العمر ، با او صحبت كرد پاپ فرانسیس روز پنجشنبه ، علی رغم امتناع رئیس جمهور دونالد ترامپ از پذیرفتن. ترامپ ادعا می کند – بدون مدرک – که با اقدامات کلاهبرداری گسترده اما نامشخصی از او به سرقت رفت.
تیم انتقالی بایدن در بیانیه ای اظهار داشت كه رئیس جمهور منتخب از فرانسیس برای “تبریک و تهنیت تشكر كرد و قدردانی كرد.” او همچنین از “رهبر پاپیون در ارتقا promoting صلح ، سازش و پیوندهای مشترک بشریت در سراسر جهان” استقبال کرد.
بایدن اظهار امیدواری کرد که در مورد مسائلی مانند تغییر اقلیم ، فقر و مهاجرت با فرانسیس همکاری کند.
خبر این تماس حتی در حالی صادر شد که برخی اسقف های کاتولیک در ایالات متحده آمریکا از پیروزی بایدن اعتراف کرده و معتقد بودند که افراد مومن نباید از او حمایت کنند زیرا او از حقوق سقط جنین حمایت کرده است.
به عنوان مثال ، روز سه شنبه ، اسقف جوزف استریکلند از تایلر ، تگزاس ، در توئیتی نوشت که بایدن و معاون منتخب رئیس جمهور کامالا هریس از “کشتار بی گناهان” در هر مرحله از بارداری حمایت می کنند.
بایدن گفته است كه او آموزه كلیسا در مورد سقط جنین را در سطح شخصی می پذیرد ، اما نمی خواهد این عقیده را بر همه تحمیل كند.
بایدن در این هفته چندین تماس تلفنی با رهبران خارجی داشته است ، از جمله بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان آنگلا مرکل. آنها پیروزی وی را تبریک گفته و انتخابات را منوط به نظر می رسانند.
حضور پاپ در هواپیما نیز احتمالاً از اهمیت ویژه ای برای بایدن برخوردار است.
او فقط دومین کاتولیک است که در تاریخ ایالات متحده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده و اولین شخص پس از جان اف کندی است. بایدن به طور مکرر و علناً در مورد اهمیت ایمان در زندگی اش صحبت می کند و تقریباً هر هفته در مسح نزدیک خانه اش در ویلمینگتون ، دلاور شرکت می کند.
فارغ از اعتقاد آنها ، سیاستمداران آمریکایی معمولاً مشتاق دیدار با پاپ هنگام مسافرت در نزدیکی رم هستند ، هرچند فرانسیس از دیدار با وزیر خارجه ترامپ ، مایک پمپئو ، در ماه سپتامبر و با استناد به قوانینی برای چنین نشستن هایی در دوره های انتخابات ، خودداری کرد. فرانسیس آخرین بار در سال 2015 به ایالات متحده سفر کرده است.
فرانسیس که به دلیل حمایت از صراحت در موضوعاتی مانند حقوق همجنسگرایان ، محیط زیست و تحمل مذهبی شناخته می شود ، توسط برخی از لیبرال ها مورد استقبال قرار گرفته و به دنبال اهداف آنها است.
در بیانیه خود ، تیم انتقالی بایدن گفت كه رئیس جمهور منتخب به پاپی پاپ گفت كه دوست دارد با هم كار كنیم تا “اعتقاد مشترك به عزت و برابری همه بشریت در مورد مسائلی مانند مراقبت از حاشیه نشینان و فقرا ، بحران تغییرات آب و هوایی ، و استقبال و ادغام مهاجران “.
واتیکان هیچ بیانیه ای در مورد تأیید این تماس صادر نکرد.
سفیر آمریكا در كاخ مقدس كالیستا گینگریچ است كه شوهرش ، نیوت گینگریچ ، رئیس سابق مجلس نمایندگان ، به دلیل امتناع از تصدیق پیروزی بایدن ، از حامیان جدی ترامپ بوده است.
بر اساس VoteCast ، نظرسنجی بیش از 110،000 رای دهنده در سراسر کشور که توسط NORC در Associated Press توسط دانشگاه NORC در دانشگاه شیکاگو انجام شد ، در انتخابات 50٪ از رای دهندگان کاتولیک از ترامپ حمایت کردند و 49٪ از بایدن حمایت کردند.