حرف برتر مریام وبستر در سال 2020 تکان دهنده نیست

اگر بخواهید کلمه ای را انتخاب کنید که در سال 2020 از همه بیشتر شود ، کدام کلمه است؟

Ding، ding، ding: Merriam-Webster روز دوشنبه “همه گیری” را به عنوان کلمه سال 2020 خود اعلام کرد.

پیتر سوكولوفسكی ، سردبیر كلی Merriam-Webster ، به آسوشیتدپرس گفت: “این احتمالاً شوك بزرگی نیست.”

“اغلب اخبار بزرگ دارای یک کلمه فنی هستند که با آن در ارتباط است و در این مورد ، کلمه همه گیری فقط فنی نیست بلکه عمومی شده است. این احتمالاً کلمه ای است که در آینده به این دوره اشاره خواهیم کرد. ”

این واژه در ماه مارس ، هنگامی که بحران ویروس کرونا به عنوان یک بیماری همه گیر معرفی شد ، ویژگی فوری به خود گرفت ، اما از اوایل ژانویه و در ماه فوریه که اولین مرگ و میرها و شیوع ایالات متحده در کشتی های تفریحی رخ داد ، در Merriam-Webster.com روند شیوع پیدا کرد.

در 11 مارس ، هنگامی که سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد ، جستجو در سایت برای شیوع بیماری بسیار گسترده شد. سوکولوفسکی گفت که علاقه سایت برای این کلمه در طول سال به طور قابل توجهی بالا است.

به نظر عظیم ، Sokolowski به این معنی است که جستجوها برای همه گیری در 11 مارس 115،806٪ بیشتر از جستجوهایی بود که در همان تاریخ سال گذشته تجربه شد.

بیماری همه گیر ، ریشه در لاتین و یونانی دارد ، ترکیبی از “pan” ، برای همه ، و “demos” ، برای مردم یا جمعیت است. سوكولوفسكی خاطرنشان كرد ، مورد دوم همان ریشه “دموكراسی” است. وی گفت که کلمه همه گیری به اواسط دهه 1600 میلادی مربوط می شود ، که به طور گسترده ای برای “جهانی” و به طور خاص برای بیماری در یک متن پزشکی در دهه 1660 استفاده می شود.

سوکولوفسکی گفت که این بعد از آفت های قرون وسطی بود.

وی علت مراجعه به ترافیک همه گیر را نه فقط جستجویانی که معنای آن را نمی دانند بلکه به افرادی که در جستجوی جزئیات بیشتر یا الهام گرفتن یا راحتی هستند ، نسبت می دهد.

سوكولوفسكی گفت: “ما می بینیم كه كلمه عشق در حوالی روز ولنتاین جستجو می شود و كلمه قرنیه بینی در شكرگذاری جستجو می شود. “وقتی لحظه ای از فاجعه یا شوک ملی اتفاق می افتد ، کلمه ای مانند جهش سورئال را می بینیم. این ایده فرهنگ لغت ها آغاز نظم بخشیدن به افکار شماست. ”

Merriam-Webster در ماه مارس به سرعت اقدام به افزودن و به روزرسانی مطالب در سایت خود برای کلمات مربوط به همه گیری کرد. در حالی که “ویروس کرونا” برای چندین دهه در فرهنگ لغت وجود داشت ، “COVID-19” در فوریه ساخته شد. سی و چهار روز بعد ، Merriam-Webster آن را به همراه دوازده مدخل دیگر که برای انعکاس وضعیت اضطراری سلامتی اصلاح شده بودند ، به صورت آنلاین برگزار کرد.