حملات فرانسه برای هدف قرار دادن مساجدی که متهم به رادیکالیزاسیون هستند

پاریس: مقامات فرانسه روز پنجشنبه در ده ها مسجد و نمازخانه که مشکوک به آن هستند ، حرکت می کند تعالیم رادیکال جرالد دارمنین ، وزیر کشور ، گفت که به عنوان بخشی از سرکوب افراط گرایان اسلامگرا پس از یک سلسله حملات.
دارمانین به رادیو RTL گفت که اگر هر نمازخانه ای برای ترویج افراط گرایی پیدا شود ، تعطیل می شود.
بازرسی هایی که بعد از ظهر پنجشنبه انجام می شود بخشی از پاسخ به دو حمله وحشتناک است که به ویژه فرانسه را شوکه کرده است – سر بریدن معلمی که کارتون های پیامبر محمد (ص) را به شاگردان خود نشان داده و سه نفر را با ضربات چاقو در یک کلیسا درگذشت خوب.
دارمانین اعلام نکرد که کدام عبادتگاه ها مورد بازرسی قرار می گیرند. وی در یادداشتی که برای روسای امنیت منطقه ارسال کرده و توسط خبرگزاری فرانسه دیده شده است ، 16 آدرس را در منطقه پاریس و 60 آدرس دیگر را در سراسر کشور ذکر کرده است.
وزیر راست گرا به RTL گفت این واقعیت که تنها بخشی از حدود 2،600 عبادتگاه مسلمانان در فرانسه به دستفروشی نظریه های رادیکال مظنون بودند ، نشان می دهد “ما از وضعیت رادیکال سازی گسترده فاصله داریم”.
وی گفت: “تقریباً همه مسلمانان در فرانسه به قوانین جمهوری احترام می گذارند و از آن (رادیکال سازی) آسیب می بینند.”
قتل معلم ساموئل پتی، كه كارتونهای محمد را در كلاسهای آزادی بیان به شاگردان خود نشان داده بود ، موجهای شورشی را از طریق فرانسه فرستاد ، جایی كه این حمله به خود جمهوری تلقی می شد.
پس از قتل وی ، مقامات به دهها گروه ورزشی اسلامی ، خیریه و انجمن مظنون به ترویج افراط گرایی یورش بردند.
آنها همچنین دستور بستن موقت یک مسجد در نزدیکی پاریس که یک فیلم جنسی را به اشتراک گذاشته و نفرت از پتی را برانگیخته است.
آخرین بازرسی ها در حالی صورت می گیرد که دارمانین سعی دارد انتقادات شدید خود را نسبت به مواردی از خشونت پلیس که در دوربین فیلمبرداری شده و حزب حاکم را مجبور به بازنگری در یک لایحه جنجالی برای محدود کردن فیلمبرداری پلیس کرده است ، دور کند.