حمله تروریستی در وین: شکار افراد مسلح در “حمله تروریستی” در وین ، تعقیب و گریز | اخبار جهان

VIENNA: افراد مسلح روز دوشنبه به شش مکان در مرکز وین حمله کردند که از خارج از مرکز اصلی شروع شد کنیسه، کشته شدن سه نفر و زخمی شدن حداقل 14 نفر در اتریش که “حمله تروریستی دافعه” نامید در حالی که یک یا چند مهاجم را شکار می کرد.
شاهدان توصیف کردند که مردان در تیراندازی در میله ها با اسلحه های خودکار به سمت مردم شلیک می کنند ، زیرا بسیاری از مردم از عصر گذشته قبل از اجرای قانون منع رفت و آمد در سراسر کشور به دلیل Covid-19 استفاده کردند. پلیس یک مهاجم را هدف گلوله قرار داده و کشته است.
پلیس قسمت عمده ای از مرکز تاریخی وین را پلمب کرد و از مردم خواست که در محل خود پناه بگیرند. بسیاری از آنها به بارها و هتل ها پناه می بردند ، در حالی که حمل و نقل عمومی در سراسر شهر قدیمی تعطیل شد و پلیس شهر را سرکشی کرد.
وزیر کشور کارل نهامر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “این سال سخت ترین روز برای اتریش است. ما با یک حمله تروریستی روبرو هستیم که شدت آن ، خدا را شکر ، طی سالهای زیادی در اتریش تجربه نکرده ایم.”
پایتخت اتریش تاکنون از این نوع حملات مرگبار ستیزه جویان که در سالهای گذشته پاریس ، لندن ، برلین و بروکسل و غیره رخ داده است ، در امان مانده است. صدراعظم سباستین کورز گفت که این عمل “دافعه” قطعاً “یک حمله تروریستی است” ، اما او نمی تواند بگوید که انگیزه چیست.
اسکار دویچ ، رئیس جامعه یهودیان وین ، که دارای دفاتر مجاور کنیسه در یک خیابان باریک و سنگفرش شده و مملو از میله است ، در توئیتر گفت که معلوم نیست معبد یا دفاتر هدف قرار گرفته اند اما در آن زمان بسته بوده اند.
خاخام شلومو هوفمایستر به رادیو LBC لندن گفت که وی در محوطه کنیسه زندگی می کند. وی گفت: “با شنیدن صدای تیر ، از پنجره ها به پایین نگاه کردیم و افراد مسلح را دیدیم که به سمت مهمانان بارها و میخانه های مختلف شلیک می کنند.”
وی گفت: “افراد مسلح در حال دویدن بودند و حداقل 100 گلوله یا حتی بیشتر از جلوی ساختمان ما تیراندازی می کردند.”
وزارت کشور گفت که بررسی های مرزی در حال تقویت است و کودکان در روز سه شنبه نیازی به حضور در مدرسه ندارند. اگرچه از مردم خواسته شد که در خانه ها بمانند ، مایکل لودویگ ، شهردار وین ، به پخش کننده ORF گفت که شهر روز سه شنبه به طور معمول اداره خواهد شد ، البته با حضور شدیدتر پلیس.
تعقیب
نهامر گفت: “طبق آنچه در حال حاضر می دانیم ، حداقل یك عامل جنایت هنوز در حال فرار است.”
“نهامر” قبلاً به ORF گفت: “ما چندین یگان ویژه را گرد هم آورده ایم كه هم اكنون در جستجوی تروریستهای فرضی هستند. بنابراین من آن را محدود به یك منطقه از وین نمی كنم ، زیرا این افراد مرتكب متحرك هستند.”
کورز گفت ارتش از سایتهای پایتخت محافظت می کند تا پلیس بتواند روی عملیات ضد تروریسم تمرکز کند. وی در گفتگو با ORF گفت مهاجمان “بسیار مجهز به سلاح های خودکار بودند” و “از نظر حرفه ای آماده شده اند”.
ویدئوهایی از یک مرد مسلح که در خیابان سنگفرش در حال تیراندازی و فریاد زدن است ، در شبکه های اجتماعی پخش می شود. یکی نشان می داد مردی در حال شلیک کردن شخصی در خارج از خیابان که به نظر می رسید میله ای در خیابان واقع در کنیسه است. رویترز نتوانست بلافاصله ویدیوها را تأیید کند.
رئيس جمهور امانوئل مکرون از فرانسه ، که در هفته های اخیر شاهد دو حمله مرگبار چاقو در پاریس و نیس بوده است ، بیانیه ای صادر کرد و ابراز شوک و اندوه کرد.
وی گفت: “این اروپا ماست.” “دشمنان ما باید بدانند که با چه کسانی سر و کار دارند. ما عقب نشینی نخواهیم کرد.”
مقامات فرانسوی از زمان حملات در پاریس و نیس ، که به انگیزه های اسلام گرایی مشکوک بودند ، امنیت را افزایش داده اند. ماکرون هزاران سرباز را برای محافظت از مکانهایی مانند عبادتگاهها و مدارس به خدمت گرفته است و وزرا هشدار داده اند که ممکن است حملات دیگر مبارزان اسلامگرا نیز صورت گیرد.
در سال 1981 ، در جریان حمله دو فلسطینی به همان کنیسه وین ، دو نفر کشته و 18 نفر زخمی شدند. در سال 1985 ، یک گروه افراطی فلسطینی در حمله به فرودگاه سه غیرنظامی را کشت.

در ویدئو: حمله تروریستی وین: افراد مسلح به سمت مردم آتش گشودند ، چندین زخمی