حمله تروریستی وین: مقامات گفتند: 2 کشته ، 15 زخمی در حمله تروریستی وین

VIENNA: افراد مسلح قبل از قفل شدن ویروس کرونا در روز دوشنبه در یکشنبه ، در مقابل افرادی که از عصر گذشته در وین لذت می بردند ، تیراندازی کردند حمله تروریستی مقامات گفتند که حداقل دو کشته – از جمله یکی از مهاجمان – و 15 زخمی برجای گذاشت.
سباستین کورز ، صدراعظم اتریش گفت: “من خوشحالم که پلیس ما توانسته است یکی از مهاجمان را خنثی کند.”
پلیس گفت که اندکی پس از ساعت 8 شب چندین تیر در یک خیابان پر جنب و جوش در مرکز شهر شلیک شده و شش مکان تیراندازی وجود دارد.
مقام ارشد امنیتی اتریش گفت که مقامات معتقدند چندین فرد مسلح در این ماجرا دخیل بوده اند و عملیات پلیس هنوز ساعت ها بعد ادامه دارد.
وزیر کشور کارل نهامر به صدا و سیما ORF گفت: “به نظر می رسد که یک حمله تروریستی بوده است.” مهاجمان
مایکل لودویگ ، شهردار وین گفت که 15 نفر در بیمارستان بستری شدند که 7 نفر از آنها مصدومیت جدی داشتند.
اسکار دویچ ، رئیس جامعه یهودیان در وین ، گفت که تیراندازی در خیابان خارج از کنیسه اصلی شهر انجام شده است اما مشخص نیست که آیا خانه عبادت هدف قرار گرفته است یا خیر. دویچ در توئیت خود در آن زمان کنیسه بسته بود.
خاخام شلومو هوفمایستر گفت که حداقل یک نفر را دید که به سمت افرادی که بیرون از میله های خیابان زیر پنجره او نشسته بودند شلیک می کند.
هافمایستر گفت: “آنها حداقل 100 گلوله در بیرون ساختمان ما شلیک می کردند.”
وی افزود: “همه این بارها بیرون میز دارند. امروز عصر آخرین عصر قبل از قفل است.” از نیمه شب ، همه بارها و رستوران ها در اتریش برای ماه بعد ، و بسیاری از مردم احتمالاً می خواستند از آن شب استفاده کنند تا بتوانند بیرون بروند. ”
کورز گفت که این “ساعتهای سختی برای جمهوری ما” است و عهد کرد: “پلیس ما در برابر مقصر این حمله تروریستی حقیر قاطعانه عمل خواهد کرد.”
رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون در توئیتر خود نوشت که فرانسوی ها “از شوک و اندوه مردم اتریش که در حمله امشب قرار گرفتند ، شریک هستند”
وی نوشت: “بعد از فرانسه ، این کشور دوستانه ای است که مورد حمله قرار گرفته است. این اروپا ماست … ما تسلیم نخواهیم شد.”
فرانسه طی هفته های گذشته سه حمله را که به افراط گرایان مسلمان سرزنش شده است ، تحمل کرده است: یک حمله توسط یک پناهنده پاکستانی که در خارج از مقر طنز روزنامه چارلی ابدو ، دو نفر را زخمی کرد. سر بریدن یک معلم مدرسه که به دانش آموزان کاریکاتور حضرت محمد (ص) نشان می داد. و یک حمله چاقوی مرگبار پنجشنبه در کلیسایی در شهر نیس در مدیترانه انجام شد. فرانسه به حداکثر هشدار امنیتی رسیده است.
مقامات در وین مردم را ترغیب کردند که از همه مکان های باز و حمل و نقل عمومی خودداری کنند. پلیس گفت که تراموا و اتوبوس ها توقف نمی کنند و از کاربران شبکه های اجتماعی خواست فیلم های مربوط به عملیات پلیس را ارسال نکنند تا مأموران به خطر نیفتند.

در ویدئو: حمله تروریستی وین: افراد مسلح به سمت مردم آتش گشودند ، چندین زخمی