دادگاه اسلواکی Ecb’S Kazimir را به دلیل رشوه جریمه کرد: دادگاه اسلواکی Kazimir از ECB را به دلیل رشوه جریمه کرد، پرونده به محاکمه می رود

پراگ: A اسلواکی دادگاه روز پنجشنبه اعلام کرد که رئیس بانک ملی و سیاستگذار بانک مرکزی اروپا (ECB) را محکوم کرده است پیتر کازیمیر در یک پرونده مربوط به رشوه و 100000 یورو (110200 دلار) جریمه کرد، اما این تصمیم پس از استیناف دادستان در دادگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کازیمیر که در حال حاضر در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در ایالات متحده شرکت می کند، قبلاً تخلفات خود را رد کرده است.
این کیفرخواست مربوط به “ظن فعالیت مجرمانه فاسد در ارتباط با حسابرسی مالیاتی علیه چندین شرکت تجاری” بود که کازیمیر دادستان ها در ماه فوریه گفتند که در دولت قبلی وزیر دارایی بوده است.
در اکتبر 2021، دفتر دادستانی ویژه کشور منطقه یورو، کازیمیر را به “جنایت مرتبط با فساد” متهم کرد، اما ژوئن گذشته این اتهام را در انتظار بررسی پس گرفت. پلیس اسلواکی نوامبر گذشته این اتهام را احیا کرد.
این حکم با یک قرار کیفری – بر اساس شواهد ارائه شده در جریان تحقیقات – و نه در محاکمه کامل صادر شده است.
دادگاه گفت که این تصمیم برای جرم رشوه خواری به معنای ارائه، وعده یا ارائه رشوه بر اساس قانون کیفری اسلواکی است. دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا زمان انتظار برای تجدیدنظر، اثر قانونی نداشته است.
سخنگوی دادستانی ویژه اسلواکی که پرونده را علیه کازیمیر تشکیل داده است، گفت که قبلاً درخواست تجدیدنظر داده است، که به این معنی است که پرونده به محاکمه کامل خواهد رفت.
بانک مرکزی با ارجاع سؤالات به وکیل کاظمیر از اظهار نظر خودداری کرد. اوندری مولارچیک، وکیل، نیز تا زمان دریافت حکم دادگاه از اظهار نظر خودداری کرد.
بانک مرکزی اروپا از اظهار نظر خودداری کرد.
محکومیت نهایی به یک جنایت عمدی ممکن است به قیمت کازیمیر در سمت خود تمام شود که او از سال 2019 تحت یک دوره شش ساله در اختیار دارد.
قانون بانک مرکزی اسلواکی بیان می کند که داشتن سابقه کیفری پاک از محکومیت های قطعی جرم عمدی، شرط حضور در هیئت مدیره بانک مرکزی است. در صورتی که عضوی فاقد شرایط باشد، می تواند عزل شود.
روسای بانک مرکزی اسلواکی توسط رئیس جمهور به پیشنهاد کابینه منصوب و برکنار می شوند و همچنین به تصویب پارلمان می رسند.
در اکتبر 2021 وب‌سایت خبری اسلواکی aktuality.sk، به نقل از چندین منبع ناشناس، گزارش داد که کازیمیر در پرونده‌ای مرتبط با رشوه برای رئیس سابق اداره مالیات اسلواکی متهم شده است، که در چندین پرونده متهم شده بود و سپس با بازرسان همکاری می‌کرد.
این وب سایت خبری گفت که کازیمیر متهم به “پیک” بودن است که رشوه ای بالغ بر 50,000 یورو مربوط به رسیدگی های مالیاتی نامشخص را به رئیس مالیات برده است. در این گزارش مشخص نیست که این پول از کجا آمده است.
کازیمیر از سال 2012 تا 2019 وزیر دارایی بود و سپس توسط حزب چپ گرای SMER که در سال 2020 قدرت را از دست داد، به عنوان رئیس بانک مرکزی معرفی شد.