دادگاه شارلی ابدو پس از آزمایش ویروس کرونا در مظنون اولیه به حالت تعلیق درآمد

پاریس: وكلا گفتند كه مظنون اصلی در دادرسی مربوط به قتل عام شارلی ابدو در سال 2015 از نظر ویروس كرونا مثبت بوده و دادگاه تا چهارشنبه به حالت تعلیق درآمده است.
علی ریزا پولات متهم شده است که در حمله 2015 به هفته نامه طنز “چارلی ابدو” ، یک افسر پلیس زن یک روز بعد و چهار گروگان در یک سوپرمارکت یهودی ، به قاتلان 12 نفر کمک کرده است.
وی با جدی ترین اتهام همدستان مظنون در دادگاه – همدستی در جنایات تروریستی – روبرو است و در صورت محکومیت می تواند به حبس ابد برسد.
پزشک 35 ساله استفراغ کرد و توسط پزشک وی مشاهده شد و باعث شد قاضی دادگاه را تا هفته آینده به حالت تعلیق درآورد.
رگیس دو ژورنا ، رئیس دادگاه روز شنبه در نامه ای به وکلای دادگستری گفت که 10 همدست متهم اکنون باید مورد آزمایش قرار گیرند و “از سرگیری دادگاه به نتایج این آزمایشات و توسعه سلامت افراد مربوطه بستگی دارد”.
او از همه در دادگاه خواست كه فاصله اجتماعي را رعايت كنند و اصرار كرد كه همه شركت كنندگان بايد ماسك بزنند.
تعلیق جلسه ، نتیجه دادرسی را که در 2 سپتامبر آغاز شد به تأخیر می اندازد.
قرار بود وكلاي مدافع در 6 ، 9 ، 10 و 11 نوامبر با صدور حكمي در 13 دسامبر ، اعتراض كنند.
چهارده نفر در دادگاه ویژه تروریسم به دلیل حمایت از سه نفره جهادی که در ژانویه 2015 حمله کردند ، محاکمه می شوند. همه مهاجمان توسط پلیس کشته شدند.
پولات که به عنوان “بازوی راست” مهاجم آمدی کولیبالی توصیف می شود ، در استانبول متولد شد اما در سه سالگی به فرانسه نقل مکان کرد و مانند کولیبالی در شهر گراند بورن در گرگنی ، در حومه پاریس بزرگ شد.
فرانسه در روز جمعه پس از افزایش شدید موارد ویروس کرونا ، در آخرین اقدام برای مهار بیماری که بیش از 44.5 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده و نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر را کشته است ، به محاصره قفل بازگشت.