داستان COVID من: “مراقبت از خود و آگاهی برای بهبود COVID-19”

معلوم شد آنچه که از تب خفیف شروع شده علائم ویروس کرونا برای سونیا چوپرا و خانواده اش است. دوره انزوا 15 روزه آنها را از نظر جسمی و روحی فرسوده کرد. در اینجا گزارشی از تجربه آنها و راهکارهایی است که به آنها کمک کرده است تا بهبود یابند.

من در دهلی غربی زندگی می کنم و مادر شاغل یک فرزند دختر تنها هستم. هنگامی که برای اولین بار علائم گرفتم ، در درجه اول تب پایین و سرفه بود. من فکر کردم که این یک تب ویروسی ساده است ، بنابراین پاراستامول مصرف کردم اما نتوانستم تسکین پیدا کنم. روز بعد ناگهان نوبت گرفت و همسر و دخترم نیز از تب ویروسی و سرفه رنج می بردند. من ترسیده بودم و فکر می کردم ممکن است یک ویروس کرونا باشد ، آزمایشاتی را برای هر سه برای ما انجام داد.

ما آزمایش RT-PCR را انجام دادیم و به طرز عجیبی آزمایشات را در همان روز انجام دادیم. برای هر سه ما مثبت برگشت.

من هرگز تنگی نفس نداشتم ، زیرا احساس می کنم ویروس به دلیل مداخله سریع هرگز به دستگاه تنفسی تحتانی یا ریه ها نرسیده است. من با پزشک خانواده ام مشورت کردم و او در مورد برخی از داروهای درمانی و قرص های مولتی ویتامین به ما مشاوره داد. ما به طور منظم سطح اکسیژن خود را کنترل می کردیم ، بخار می گرفتیم ، آب گرم می نوشیدیم و به خوردن غذاهای سالم در خانه ادامه می دادیم.

من علائم بهبودی را پس از 10 روز از عفونت شروع کردم زیرا تب نداشتم. هنوز هم ، من به طور دقیق قرنطینه را ادامه دادم. من از خانه خود خارج نشدم ، هیچ کس داخل نشد. تحویل کالا و مواد غذایی در بیرون و در یک فاصله امن نگهداری می شد. ما تا پایان دوره قرنطینه تعیین شده به انزوا ادامه دادیم.

تا به حال ، ما فقط درمورد بیماری های همه گیر مانند آنفولانزای اسپانیایی و غیره شنیده بودیم و اکنون ، در حال گذراندن یک مورد هستیم. خوشحال شدم که از طریق دوستان ، خانواده و همکاران دفترم یک سیستم پشتیبانی شگفت انگیز داشتم که به اعتقاد من کلید موفقیت در بهبود COVID-19 است. خسارات جسمی زیاد است اما خسارات روحی و روانی نیز همین است. داشتن افرادی برای بررسی شما و صحبت کردن با شما بسیار مهم بود. معاینات مداوم و مشاوره آنلاین نیز در تسریع بهبودی مهم بود. او همچنین ما را راهنمایی کرد و درباره سلامتی رفتاری ما اطلاعاتی ارائه داد. این به من کمک کرد تا با نبرد ذهنی به همان اندازه چالش برانگیز مرتبط با ضرب و شتم COVID-19 کنار بیایم.

بعد از 15 روز ، بدترین چیز تمام شد. گرچه هنوز احساس خستگی می کردم ، اما از خانه به کار خود بازگشتم. حتی پس از از بین رفتن علائم ، بدن من نیاز به زمان داشت تا پس از مدت ها مبارزه با ویروس ، قدرت ایجاد کند. من به دلیل مراقبت بسیار خوبی که داشتم توانستم بهبود پیدا کنم. همچنین تمرین انزوای خود بسیار ضروری است. اگر مشکوک به ویروس هستید ، لطفاً با نزدیکترین مرکز آزمایش COVID خود تماس بگیرید. من می خواهم به مردم بگویم ، لطفاً هرگونه علائم تب و سرفه را به آرامی مصرف نکنید. فرد نباید از درخواست کمک و ترس و بعد از بهبودی قاعده قرنطینه ترس داشته باشد. بیرون رفتن از خانه و بی دلیل از خانه اجباری نیست. لطفا در خانه بمانید و زنجیره انتقال را بشکنید.

نوشته شده توسط سونیا چوپرا

آیا با COVID-19 مبارزه کردید؟ ما میخوایم همهچیزو دربارش بشنویم. ETimes Lifestyle تمام بازماندگان COVID را فرا می خواند تا داستان های خود را در مورد بقا و امید به اشتراک بگذارند.
برای ما در [email protected] با عنوان “داستان COVID من” در عنوان موضوع برای ما بنویسید.
ما تجربه شما را منتشر خواهیم کرد.