درمان ویروس کرونا: آیا Remdesivir و Hydroxychloroquine به بهبود بیماران COVID کمک می کند؟ ما توضیح می دهیم

در حالی که نرخ COVID-19 همچنان در سراسر جهان افزایش می یابد ، پزشکان تعدادی از داروها و روش های درمانی را برای درمان بیماران COVID + دوباره استفاده می کنند. معمول ترین و شاید محبوب ترین آن ها هیدروکسی کلروکوین و Remdesivir باشد.

با این حال ، سردرگمی و مجوز نسبتاً مسئله دار این داروها در برنامه های درمانی COVID ، آنها را بسیار جنجالی کرده است. در حالی که ما آرزوی درمان داریم ، اما شواهد گسترده کافی برای استفاده از این دو دارو وجود ندارد. کناره گیری WHO از دو دارو از محاکمات همبستگی جهانی نیز اوضاع را بدتر می کند. اما بسیاری از کشورها از جمله هند همچنان به استفاده از آن ادامه می دهند.

اگر این داروها هیچ دلیل محکمی برای ریشه کن کردن ویروس SARS-COV-2 نداشته باشند ، چه روش های درمانی دیگری می توانند موثر باشند؟

ما مزایا ، اشکالات و افسانه های مربوط به استفاده از این دو داروی COVID-19 را در کانون توجهات برای شما شرح می دهیم

بدون درمان درمانی تأیید شده ، همه داروها بصورت تجربی استفاده می شوند

ویروس جدید SARS-COV-2 تنها ده ماه از عمرش می گذرد. دانشمندان و محققان هنوز در حال تلاش برای درک ساختار ژنتیکی و یافتن یک استراتژی مناسب پیشگیری / درمانی برای همین روش هستند. در حالی که هیچ داروی درمانی خاصی وجود ندارد که بتواند ویروس ایجاد کننده COVID را از بین ببرد ، تعدادی از داروهای ضد ویروس و ضد التهاب در حال استفاده هستند. HCQ ، Remdesivir ، Dexamethasone ، Favipiravir همه در یک گروه قرار می گیرند.

در حالی که این داروها برای برخی از افراد مفید است ، اما برای همه کسانی که از COVID-19 رنج می برند مناسب نیست. برای برخی ، این می تواند در عوارض تهدید کننده بالقوه ، مانند آنچه که با استفاده از HCQ مشاهده شد ، ایجاد شود.

استفاده از هیدروکسی کلروکین در موارد COVID-19


هیدروکسی کلروکین ، داروی ضد التهابی که سالها برای درمان مشکلات خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید ، لوپوس و التهاب مزمن مورد استفاده قرار گرفت یکی از اولین داروهایی بود که به عنوان پیشرو در مبارزه با ویروس کرونا ویروس جدید ظاهر شد. این دارو همچنین در هند مورد استفاده قرار گرفت که یکی از صادر کنندگان اصلی دارو است. تقاضا برای این دارو به حدی بود که برای افرادی که واقعاً به آن نیاز داشتند ، کمبود سهام ایجاد کرد. مطالعات اولیه ثابت کرد که HCQ قادر است خود را به گیرنده های قدرتمند ACE2 در بدن متصل کرده و ضریب ویروس را کاهش دهد. همچنین با کاهش خطر مرگ همراه بود. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، به داشتن داروی HCQ به عنوان داروی پیشگیری کننده ویروس کرونا اعتراف کرد که باعث ابروهای زیادی می شود.

در حالی که دیده می شد این دارو در ابتدا در درمان موفقیت آمیز COVID-19 م seenثر است ، چندین مطالعه پدیدار شد که از میزان تأثیرگذاری و ایمنی تبلیغ شده آن پشتیبانی نمی کردند. گزارشی که در مجله پزشکی نیوانگلند (NEJM) ارائه شده است ، تأکید کرده است که این گزارش برای بیماران بسیار سخت مثر نیست.

بعلاوه ، مطالعه دیگری که در نیویورک انجام شد و محل داغ شدن عفونت ها بود ، مشاهده کرد که استفاده از HCQ نتایج گسترده ای را نشان نمی دهد و حتی باعث عوارض جانبی خاصی می شود که قبلاً مشاهده نشده بودند.

در گزارش دیگری که توسط محققان فرانسوی انجام شد ، دیده شد که HCQ به کاهش فشار موارد مهم پس از بستری کمک نمی کند و مانع از پریشانی حاد تنفسی در بیماران نمی شود.

این دارو همچنین متعاقباً از آزمایشات همبستگی سازمان بهداشت جهانی خارج شد ، در آنجا تعدادی از داروها در کشورهای تحت تأثیر COVID تحت آزمایش بالینی قرار گرفتند.

چرا هیدروکسی کلروکین بسیار محبوب بود؟
با این حال ، تعیین اینکه چگونه استفاده از HCQ مانند آتش سوزی گسترش یافته است هنوز گیج کننده است. اکثر کارشناسان معتقدند که حمایت از HCQ در زمان اوج شیوع بیماری همه گیر هنگامی که موارد بسیار زیادی گزارش شده بود ، به اوج خود رسیده است. مجوز اضطراری دارو که توسط FDA صادر شده است ، به پزشکان مجوز استفاده و آزمایش دارو را نیز می دهد. پزشکان ، از جمله مقامات در هند ، نیز بر این عقیده بودند که از آنجا که HCQ برای درمان بیماری های مشابه بسیار گسترده استفاده شده است ، مناسب ترین آنها خواهد بود. از این رو ، پرس و جوها زیاد شده و تقاضا برای این دارو باعث شد که این دارو در کمترین زمان از قفسه ها به فروش برسد.

در حالی که به نظر می رسید اولین تحقیقات از مصرف دارو پشتیبانی می کند (که ناشی از تقاضای عمومی و افکار عمومی است) ، اما با آزمایش های کامل مشخص شد که HCQ به عنوان یک روش درمانی یا پیشگیری از COVID شکست های بیشتری نسبت به موفقیت دارد. سقوط HCQ سپس زمینه را برای استفاده بیشتر از سایر داروها از جمله Remdesivir فراهم کرد.

آیا Remdesivir در درمان COVID-19 کار می کند؟


علیرغم انتقادات اخیر و نظر سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده از داروی remdesivir ، این دارو همچنان یکی از پرمخاطب ترین داروها در حال حاضر است و بخشی از درمان استاندارد درمان بسیاری از کشورها است. اگرچه ممکن است علم از آن پشتیبانی نکند ، اما مطالعات نشان داد که رمیدسویر در گروه داروهای ضد ویروس قرار دارد. ساختار دارو شباهت زیادی به نوکلئوزید بدن ما دارد که به میزبانی و همگام سازی مواد ژنتیکی کمک می کند و نقش بسزایی در آرایش بیولوژیکی دارد. این دارو که در درجه اول توسط Gilead Sciences تولید می شود ، به عنوان یک نوع “ضد ویروسی با عملکرد مستقیم” طبقه بندی می شود که چرخه زندگی ویروس را ایجاد می کند و از انتشار آن جلوگیری می کند. مطالعات آمریكایی و ژاپنی همچنین اظهار داشتند كه استفاده از remdesivir باعث كوتاه شدن TTR (Time Taken To Recovery) می شود.

با این حال ، بزرگترین درگیری در استفاده از Remdesivir ناشی از کارایی محدود داروهایی است که در بیمارانی که از اشکال شدید عفونت رنج می برند دیده می شود. مطالعات نشان داده است که این دارو فقط در بیماران بستری در بیمارستان که علائم خفیف یا متوسط ​​دارند ، می تواند نتایج کافی داشته باشد. نتایج خوبی برای بیماران تحت پشتیبانی ونتیلاتور مشاهده نشده است.

طبق یافته های WHO ، استفاده از Remdesivir همچنین تأثیرات کمی یا تأثیری در کاهش میزان مرگ و میر مرتبط با COVID-19 نیز داشت. از این رو ، هنوز یک درمان تا حد زیادی اثبات نشده برای مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد.

چه داروهای دیگری می توانند کار کنند؟

در حالی که Remdesivir ، HCQ همچنان بحث برانگیز است ، در مواقع بحرانی ، سایر روشهای درمانی ، از جمله دگزامتازون (یک استروئید با نسخه ارزان قیمت) ، توسیلیزوماب (ضد التهاب) ، REGN-COV2 (آنتی بادی های مونوکلونال که در حال حاضر تحت آزمایشات فاز II در ایالات متحده آمریکا هستند) ، لوپیناویر / ریتوناویر (ترکیبی از داروهای ضد ویروسی) در حال حاضر برای استفاده در حال مطالعه است اما با موفقیت خوبی همراه است. انتقال پلاسمای نقاهت ، که نشان دهنده سود امیدوار کننده است ، به طور فزاینده ای نیز کنار گذاشته می شود.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در این مقاله نباید جایگزین توصیه های پزشک باشد. لطفاً برای جزئیات بیشتر با پزشک معالج خود مشورت کنید.