دوربین مداربسته سیم‌کارت‌خور

 

دوربین مداربسته سیم‌کارت‌خور

دوربین مداربسته سیم_کارت_خور

امروزه می‌توان گفت که استفاده از دوربین‌های مداربسته برای کنترل و نظارت بر محیط پیرامون الزامی است و بدین خاطر بیشتر افراد به تهیه آن می‌پردازند.

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دوربین‌های مداربسته، دوربین‌های مداربسته سیم‌کارت‌خور است که مستقل بودن علت محبوبیت آن می‌باشد.

دوربین مداربسته سیم‌کارت‌خور به دوربینی گفته می‌شود که نیاز اینترنت مودم از طریق کابل و یا وای‌فای را ندارد و تنها نیازمند یک سیم‌کارت است.

اگر چه این دوربین‌ها اینترنت خود را از طریق سیم‌کارت تامین می‌کنند، ولی برای راه اندازی احتیاج به آداپتور دارند که باید این نکته را در هنگام نصب در نظر داشته باشید.

مزایای دوربین مداربسته سیم‌کارت‌خور

·        امکان ارسال تصاویر بدون نیاز به اینترنت مودم و تنها با استفاده از یک سیم‌کارت

·        کنترل و چرخش از طریق تلفن همراه

·        امکان ارسال وقایعی چون تشخیص حرکت، تشخیص چهره، نشان دادن عبور از خط محدوده ممنوع، اشیای گمشده و غیره که از طریق پیام کوتاه تماس و نرم افزار انتقال تصویر صورت می‌گیرد.

·        امکان ذخیره تصاویر در رم داخلی بدون نیاز به هیچ‌گونه دستگاه ذخیره‌ساز

·        در صورت قطع و وصل شدن اینترنت امکان ارسال وقایع حتی در زمان قطع اینترنت تا زمان وصل شدن آن وجود دارد.

·        قابلیت پشتیبانی ازpir . این قابلیت تنها به حرکات انسان حساس بوده و از حرکات حیوانات، باد و شاخ و برگ گیاهان صرف نظر می‌کند و بدین سبب از ارسال هشدارهای کاذب جلوگیری کرده و اینگونه کاربران را سردرگم نمی‌سازد.

معایب دوربین مداربسته سیم‌کارت‌خور

·        قیمت بالا

·        در صورت سرقت دوربین، تصاویر ثبت شده توسط  آن نیز به سرقت می‌رود. چرا که محل ذخیره‌سازی تصاویر در دوربین‌های مداربسته سیم‌کارت‌خور در داخل دوربین و رم داخلی آن می‌باشد.

·        از آنجا که برخی از سیم‌کارت‌ها آنتن‌دهی مطلوبی ندارند، از این رو گاهی ممکن است وقوع رخدادها یا فرایند انتقال و دریافت تصاویر بر روی گوشی همراه با تاخیر انجام شود.

·        مدت زمان ذخیره‌سازی تصاویر محدود بوده و کاملا بستگی به میزان حافظه رم داخلی دوربین شما دارد.

انتقال تصویر در دوربین مداربسته سیم‌کارت‌خور

انتقال تصویر در دوربین مداربسته سیم_کارت_خور

دوربین مداربسته سیم‌کارت‌خور از انتقال تصویر بسیار پر سرعتی برخوردار می‌باشد. به گونه ای که انتقال تصاویر با استفاده از وای فای ۱۰ الی ۲۰ ثانیه طول می‌کشد، ولی با سیم‌کارت این تاخیر به ۰.۵ ثانیه کاهش پیدا کرده‌است، تا اینگونه انتقال تصاویر و هشدارهای دستگاه مانند دزدگیر دوربین‌ها، بازپخش پوشه‌های ذخیره شده بر روی رم و یا کنترل دستگاه از راه دور با سرعت بالاتری قابل انجام باشد.

قیمت دوربین سیم‌کارت‌خور

از آن جا که دوربین‌های سیم‌کارت‌خور نسل جدیدی از دوربین‌ها هستند، بنابراین قیمت بالاتری نسبت به دوربین‌های مدار‌بسته معمولی دارند. چرا که شما با خرید این دوربین از امکانات بیشتری از جمله انتقال تصاویر بدون نیاز به مودم اینترنت، ارسال تصاویر با تاخیر بسیار کم و… بهره خواهید برد.

همچنین برخی عوامل و امکانات پیشرفته‌تری بر روی برخی دوربین‌های سیم‌کارت‌خور وجود دارد که موجب افزایش قیمت آن‌ها می‌شود.

برخی از این امکانات عبارتند از: لنز پر قدرت، پرژکتورهای قوی و ضد آب و …

دوربین‌های مدار‌بسته سیم‌کارت‌خور در چه اماکنی نصب می‌شوند؟

·        یکی از مکان‌هایی که از دوربین مدار‌بسته سیم‌کارت‌خور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد منازلی است که امکان تهیه مودم اینترنت در آن میسر نیست.

·        برای نظارت از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها نیز می‌توان از این دوربین‌ها استفاده کرد.

·        امکان نصب در مزارع و جنگل‌ها بدین صورت که می‌توان بدنه آن را با استفاده از پوشش جنگل پوشاند تا حیوانات احساس خطر نکنند و اینگونه از مزارع و جنگل‌ها حفاظت کرد.

انواع دوربین مدار‌بسته سیم‌کارت‌خور

به طور کلی دوربین‌های مداربسته سیم‌کارت‌خور انواع مختلفی دارند. به طوری که برخی از آن‌ها تنها برای محیط‌های داخلی و برخی تنها برای محیط‌های بیرونی ساخته شده‌اند.  

برخی از دوربین‌ها ممکن است در برابر آب، گرد و غبار و … مقاومت بالایی نداشته باشند و برخی نیز از قابلیت زوم بالا به اندازه 10x  بهره‌مند باشند. از این رو برای خرید دوربین‌های مدار‌بسته سیم‌کارت‌خور ابتدا باید محل جایگذاری آن را تعیین نمایید، تا بسته به آن بتوانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

شرایط نصب دوربین مداربسته سیم‌کارت‌خور

شرایط نصب دوربین مداربسته سیم_کارت_خور

دوربین مدار‌بسته سیم‌کارت‌خور شرایط ویژه‌ای برای نصب و راه‌اندازی دارد که عبارت است از:

·        مکان نصب آن باید به گونه‌ای باشد که شرایط آنتن‌دهی کاملا پایدار بوده تا مانع از ایجاد اختلال در ارسال پیام، تماس و تصاویر گردد.

·        محل نصب دوربین مدار‌بسته سیم‌کارت‌خور باید به گونه‌ای باشد که امکان آسیب به تغذیه و قطع دوربین وجود نداشته باشد.

·        در داخل دوربین سیم‌کارت‌خور دو پورت وجود دارد که یکی برای قرار دادن سیم‌کارت و دیگری برای رم می‌باشد و از آن جایی که این دوربین حساسیت زیادی دارد، می‌بایست در هنگام قرار دادن سیم‌کارت و رم دقت کافی داشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم نسل جدید و پیشرفته دوربین‌های مداربسته، دوربین‌های مدار‌بسته سیم‌کارت‌خور می‌باشند که برای تهیه آن می‌توانید سری به فروشگاه‌های پرند سیستم بزنید.

پرند سیستم فروشگاهی در زمینه فروش دوربین‌های دایناتک است که در زمینه فروش محصولات با کیفیت حرف اول را می‌زند.

 منبع: پرند سیستم