دولت دانمارک اکثریت طرح پس انداز راسخ راسخ را از بین برد

کوپنهاگن: دولت دانمارک روز سه شنبه گفت که اکثریت پارلمان از تصمیم خود برای از بین بردن 15 میلیون راسو بدن این کشور به دلیل نگرانی در مورد نسخه جهش یافته ویروس که در میان حیوانات گسترش یافته است حمایت کرد.
دولت علیرغم اینکه حق دستور دادن به کشتن حیوانات سالم را نداشت ، این اقدام را اعلام کرده بود ، این یک اقدام نادرست شرم آور بود که باعث شد آن برای ایجاد یک اجماع سیاسی برای یک قانون جدید تلاش کند.
دولت یک حزب احزاب سوسیال دموکرات ، اواخر روز دوشنبه با چهار حزب تمایل به چپ و مرکز برای حمایت از یک پیشنهاد قانونی که برای از بین بردن همه گوشت راسو ، از جمله در خارج از شمال دانمارک که عفونت پیدا کرده است ، معامله ای انجام داد. در این طرح پیشنهادی قانون ، مزارع پرورش راسوها تا پایان سال 2021 نیز ممنوع است.
موگنس جنسن ، وزیر کشاورزی ، به پارلمان گفت: “اکنون توافقی انجام شده است که از آن مراقبت خواهد کرد.” “من می خواهم از پرورش دهندگان گوساله دانمارکی عذرخواهی کنم که مشخص نشده است هیچ پایه قانونی وجود دارد.”
مشخص نبود که چه زمانی رأی گیری در پارلمان برگزار می شود.
نسخه جهش یافته ویروس کرونا که در بین راسوها یافت می شود ، می تواند به افراد منتقل شود ، گرچه تاکنون شواهدی مبنی بر خطرناک تر بودن یا مقاومت در برابر واکسن ها وجود ندارد. در اوایل این ماه ، مقامات گفتند که 11 نفر به دلیل آن بیمار شده اند.
طبق ارقام رسمی ، 283 مزرعه آلودگی را ثبت کرده و 265 مورد حیوانات خود را از بین برده اند. مقامات دانمارک روز سه شنبه گفتند که علاوه بر این ، بیش از 200 نفر در شش شرکت سنگ زنی راسو آزمایش مثبت داده اند.
دولت ماه گذشته كشتن راسوهاي كشاورزي را آغاز كرد و بعداً اعلام كرد كه همه راسوها در كشور بايد از بين بروند ، اگرچه هنوز مبناي قانوني آن را ندارند.
در جلسه جداگانه ای در پارلمان ، مته فردریکسن نخست وزیر دانمارک بار دیگر عذرخواهی کرد. وی گفت که دولت از اینکه مبنای قانونی برای تصمیم گیری وی وجود ندارد ، آگاهی نداشته است. وی گفت: “من قصد ندارم قانون را نادیده بگیرم.”
اپوزیسیون راست میانه س askedال کرد که چرا دولت فهمید که حق قانونی ندارد از کشتار حیوانات سالم جلوگیری نکرد. یاکوب المان-جنسن ، رئیس بزرگترین حزب مخالف ، لیبرال ها ، فقدان مبنای قانونی را “رسوائی” خواند و گفت که دولت “به عمد چراغ قرمز نشان داده است”.
بر اساس این صنعت ، 1،139 مزارع پرورش گوشت راسو در دانمارک وجود دارد که حدود 6000 نفر مشغول به کار هستند. آنها 40٪ از تولید جهانی خز راسو را تشکیل می دهند و بزرگترین صادر کننده جهان هستند. بیشتر صادرات به چین و هنگ کنگ انجام می شود.
قانون گذاران هنوز در مورد نحوه جبران خسارت به پرورش دهندگان به توافق نرسیده اند.