راهکار های افزایش شتاب خودرو از طریق دو روش اتمسفریک و غیراتمسفریک

شمعهای مسابقهای با کیفیت بالا هم در بازار وجود دارند که زمان پاسخ را در شرایط متفاوت کوتاه کرده و به این ترتیب میزان شتاب خودرو افزایش مییابد. استفاده از شمعها و وایرهایی با مقاومت کمتر، استفاده از شمعهای چند الکترود، تقویت سوزنهای انژکتور، به کار گرفتن کوئل قویتر و تقویت دینام از روشهای تقویت سیستم برقرسانی خودرو در بخش تیونینگ موتور خودرو است. مواردی دیگر مانند تغییر داشبورد، تغییر رنگ خودرو، استفاده از استیکر و کاورهای حرفهای، تغییر فرمان، تعویض صندلیها خودرو و یا تغییر رنگ کابین نیز در بخش تیونینگ ظاهری خودرو انجام میشوند. پس یکی دیگر از کارهایی که می تواند شتاب خودرو شما را بهبود ببخشد کاهش وزن آن است که باید توجه داشته باشید که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید متناسب با مدل و قدرت موتور خودروتان، وزن آن را کاهش دهید. یک مثال بسیار ساده از این مورد در خصوص مقایسه خودرو پراید و خودرو سمند است. این سیستم ها اکسیژن بیشتری را به داخل موتور منتقل می کنند اما می توانند بسیار پر هزینه و گران قیمت باشند. این چیپ بروی کلیه خودرو ها نصب میگردد فقط بروی خودروهای کاربراتوری تاثیرات افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت بسیار بسیار ناچیز می باشد ولی می تواند برق خودرو عمر مفید باتری و نور های چراغ ها و صدای بلندگو های خودرو و سایر قطعات برقی را تقویت نماید..

افزایش شتاب خودرو

درصورتیکه خودرو قابلیت افزودن توربوشارژ و سوپرشارژ را داشته باشد، اضافه کردن این سیستمهای پرخوران به همراه یک اینترکولر قدرتمند و انجام تغییرات حسابشده در ECU خودرو، میتواند قدرت و گشتاور پیشرانه خودرو را تا ۵۰ درصد افزایش میدهد. درمجموع آنچه گفته شد، تیونینگ خودرو بیش از هر چیز دیگری علم افزایش توان و قدرت مجموعهی پیشرانه است که اگر به روش صحیح صورت نگیرد منجر به کاهش عمر موتور میشود. البته گاهی اوقات برای کاهش هزینه، برای تغییر ارتفاع خودرو تنها به بریدن فنرها اکتفا میشود! برای موتورهای تیونینگ شده (Tuned Engines)، همانقدر که افزایش حجم و تراکم هوای ورودی اهمیت دارد، خروج هرچه سریعتر دودهای حاصل از احتراق نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. از سوی دیگر با افزایش نسبت تراکم موتور، راندمان موتور نیز افزایش مییابد. با پولیشکاری فضای سیلندر، دیوارههای این فضا کاملاً صیقل داده میشود تا تراکم موتور خودرو بالا برود و احتراق کاملی در موتور صورت بگیرد.

دودی کردن شیشههای خودرو یکی از رایجترین و ارزانترین موارد تیونینگ خودرو است. همچنین، یکی دیگر از عوامل کاهش شتاب خودرو مرتبط با فیلتر هوا، خرابی و کثیفی فیلتر خودرو میباشد که این مشکل بصورت خفگی ماشین بروز داده میشود. سنسور اکسیژن یکی دیگر از قطعات خودرو محسوب می شود که روی تنظیم مصرف سوخت نقش بسزایی دارد. پس با روشهای غیراصولی و نامتناسب، نهتنها شاهد نمایشی جذاب از اتومبیل تیونینگ شده خود نخواهید بود، بلکه با دست خودتان، خودرو محبوبتان را نابود میکنید. اگر شمع ها کثیف شده باشند و یا به انتها عمر مفید خود رسیده باشد، امکان احتراق مناسب و به موقع را از دست میدهند. وقتی که شمع از قدرت کافی برای جرقهزنی برخوردار نباشد، تمام سوخت موجود در داخل سیلندر را مشتعل نمیکند و این مورد باعث میشود که مقداری از سوخت به صورت خام از سیلندر خارج شود. در برخی از شمعها قسمت چینی قابل جدا شدن است که اصطلاحا به آنها شمع دو تکه گفته میشود. خراب شدن هر قطعه از خودرو میتواند به سایر قطعاتی که با آن در ارتباط هستند آسیب وارد کرده و هزینههای زیادی به همراه داشته باشد. کامپیوترهای خودروهای مدرن دریچه های گاز یک خودرو را کنترل می کنند و این در حالی است که در قدیم این کار به شکل سنتی و مکانیکی انجام می شد.

نامهای مختلفی روی شمعها گذاشته میشود که هر یک بیانگر آلیاژ یا ویژگی مخصوصی است. هر چه خودرو مسافت بیشتری را می پیماید دراگون تنظیمات را بهتر و دقیق تر نموده و عملکرد خودرو نیز بهتر می شود. هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، قدرت بیشتری هم به حرکت درآوردن آن نیاز است. چه خودروهایی قابلیت تیونینگ دارند؟ تعویض سپرها نقش زیادی در تغییر نمای ظاهری خودرو نیز دارند. تغییر سپر بر اساس سبک تیونینگ و ارتفاع خودرو صورت میگیرد. خودروهای تولیدی بر اساس استانداردهای کارخانههای خودروسازی تولید میشوند. تغییرات اساسی در ارتفاع و ساختار سیستم تعلیق در هنگام تیونینگ میتواند تأثیر زیادی بر هندلینگ آن داشته باشد. تقویت موتور یکی از گامهای اساسی و اصول اولیه تیونینگ در جهت افزایش قدرت خروجی خودرو است. هندلینگ یکی از عوامل مهم و اساسی در بخش هدایت خودرو است که در اصطلاح عامه به خوشدستی و خوشفرمانی تعبیر میشود. تعویض گیربکس، سر سیلندر، میلنگ، سوپاپها نیز از دیگر موارد مؤثر در افزایش راندمان پیشرانه خودرو است. تقویت سیستم جرقه خودرو، به میزان چشمگیری بر افزایش راندمان و قدرت پیشرانه تأثیرگذار است. نصب استرسبار، تقویت سیستم تعلیق و تغییر زاویه چرخها از روشهای ارتقا سیستم هندلینگ خودرو و افزایش چسبندگی خودروهای تیونینگ شده محسوب میشوند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت {شتاب|شتاب ماشین|افزایش شتاب خودرو|افزایش شتاب ماشین|افزایش شتاب خودرو ایران کارز|ایران کارز}.