رنگ كردن مو بعد از كاشت مو امکان پذیر است؟

کاشت مو بهترین درمان ریزش مو است؛ اما یکی از نگرانی های همیشگی متقاضیان کاشت مو این است که آیا موهای کاشته شده نیز دچار ریزش می شوند؟ آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

موهایی که از ناحیه بانک مو برای کاشت در ناحیه کم مو یا بدون مو استخراج می شوند، معمولا در برابر عوامل ریزش مو مقاوم هستند. به همین دلیل این موها بعد از کاشت دچار ریزش نمی شوند.

بنابراین خیال فرد متقاضی کاشت مو از این بابت راحت است که موهای کاشته شده مانند موهای طبیعی رشد می کنند.

حالا سوال دیگری که مطرح می شود این است که آیا می شود موهای کاشته شده را رنگ کرد؟ آیا موهای کاشته شده با رنگ کردن دچار ریزش می شوند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات لطفا این مقاله را مطالعه کنید.

آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

واقعیت این است که کاشت مو یا پیوند موی طبیعی مزایای زیاد و عوارض بسیار کمی دارد. مهمترین مزیت این تکنیک درمانی این است که موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی هستند.

هر رفتاری که با سایر موها می کنیم در رابطه با این موها نیز قابل انجام است. در واقع فرد بعد از پیوند این امکان را دارد که موهای کاشته شده را با استفاده از ابزارهای حرارتی و حالت دهنده فر کرده و حالت بدهد یا اینکه آنها را رنگ کند.

بنابراین استفاده از رنگ مو بعد از کاشت مو در افراد متقاضی کاشت مو مجاز است؛ البته باید زمان کاشت مو را در نظر داشت. اغلب رنگ ها دارای مواد شیمیایی نسبتا قوی هستند و بسیاری از رنگ موها خاصیت دکلره و رنگ زدایی دارند.

تاثیر این رنگ موها روی موهای تازه کاشته شده بیشتر است. به همین دلیل برای رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید مدتی صبوری به خرج دهید. به این ترتیب از آسیب به موها جلوگیری می شود.

چه زمانی بعد از پیوند مجاز به رنگ کردن موها هستیم؟

همان طور که بیان شد برای رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید مدتی صبر کرد که پوست و مو کاملا بهبود پیدا کنند. مدت زمانی که باید به موها و پوست استراحت داده شود در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تکنیک کاشت مو، تجربه دکتر و توجه به مراقبت های بعد از درمان و ویژگی های فردی از قبیل تعداد فولیکول های کاشته شده و جنس پوست و مو در مدت زمان بهبودی بعد از پیوند مو موثر است.

معمولا پزشکان توصیه می کنند بین یک الی دو ماه بعد از کاشت مو باید صبر کرد که موهای کاشته شده به استحکام لازم برسند و پوست نیز بهبود پیدا کند. در این صورت افراد این امکان را دارند که با خیال راحت موهای خود را رنگ کنند.

برخی از پزشکان نیز توصیه می کنند که افراد مدتی بعد از جلسه درمان صبر کنند به حدی که موها به اندازه معینی رشد کنند. سپس افراد اقدام به رنگ کردن موها کنند.

خلاصه کلام اینکه در رابطه با زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو هر فرد باید به توصیه پزشک خود عمل کند. پزشک با در نظر داشتن شرایط افراد توصیه های لازم در رابطه با مراقبت های بعد از درمان را ارائه داده و زمان شروع به رنگ کردن موها را مشخص می کند.

رنگ کردن مو قبل از کاشت مو

همان طور که در مطالب بالا بیان کردیم رنگ کردن مو بعد از کاشت مو بعد از دوران نقاهت امکان پذیر است. به نظر شما قبل از کاشت مو مجاز به استفاده از رنگ مو هستیم؟.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از پزشکان کاشت مو به مراجعین توصیه می کنند که قبل از جلسه کاشت مو موهای خود را رنگ کنند؛ رنگ کردن مو قبل از جلسه پیوند مو مزایای خاص خود را دارد.

اولین مزیت رنگ کردن مو قبل از پیوند این است که در مدت زمانی که بیمار بعد از کاشت مو منتظر می ماند که پوست و مو بهبود یابد و بعد موهایش را رنگ کند موهای او رنگ دارد. رنگ نداشتن موها برای بسیاری از افراد آزار دهنده است.

بسیاری افراد به طور مداوم موهای خود را رنگ می کنند. اگر حین جلسه درمان موهای این افراد رنگ داشته باشد پزشک معالج تصویر دقیق تری از موهای رنگ شده فرد دارد و بر این اساس در رابطه با کاشت مو و ضخامت موهای کاشته شده تصمیم گیری می کند.

علاوه بر این بسیاری از افراد موهای سفید زیادی در سر خود دارند. در شرایطی که این موها رنگ شده باشند پزشک حین کاشت دید بهتری پیدا می کند و از موهای سفید ناحیه بانک مو نیز برای کاشت در ناحیه اهدا استفاده می کند.

قابل ذکر است که رنگ کردن مو قبل از کاشت مو حداقل چند روز قبل باید انجام شود. در صورتی که استفاده از رنگ مو مدت بسیار کوتاهی قبل از کاشت انجام شده باشد ممکن است پزشک در تعیین نقاط ایجاد شکاف و کاشت فولیکول ها دچار مشکل شود.

نتیجه گیری

یکی از دغدغه های همیشگی متقاضیان پیوند موی طبیعی این است که آیا موهای کاشته شده امکان رنگ کردن، حالت دادن و فر کردن دارند؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که موهای کاشته شده کاملا مانند موهای طبیعی فرد هستند.

نکته قابل توجه این است که رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید پس از بهبودی کاملا موها و پوست سر صورت گیرد. پزشک با توجه به شرایط هر فرد زمانی که او مجاز به رنگ کردن موها است را تعیین می کند.

معمولا یک الی دو ماه پس از کاشت افراد اجازه دارند موهای خود را رنگ کنند. رنگ کردن مو قبل از کاشت مو نیز در افرادی که موهای سفید دارند یا عادت به رنگ کردن همیشگی موها دارند به افزایش کیفیت کاشت کمک می کند.

با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.

سوالات متداول

متقاضیان کاشت مو با سوالات بسیار زیادی در رابطه با مراقبت های بعد از پیوند مو و رنگ کردن مواجه هستند. ما به تعدادی از سوالات مرتبط با رنگ مو بعد از کاشت مو پاسخ می دهیم.

بعد از کاشت مو چند وقت یک بار اقدام به کاشت مو کنیم؟

به طور کلی استفاده مداوم از رنگ مو با توجه به مواد شیمیایی به کار رفته در آن سبب آسیب به موها و از دست رفتن استحکام آنها می شود؛ اما نکته جالب توجه این است که موهای پیوند شده از موهای مقاوم در ناحیه بانک مو هستند که مقاومت بیشتری نسبت به موهای طبیعی دارند.

به همین دلیل در صورتی که افراد قبل از بهبودی و نقاهت کامل پوست و مو اقدام به کاشت مو کنند رنگ مو عمدتا به موهای قدیمی آسیب می رساند.

آیا فواصل استفاده از رنگ مو بعد از پیوند مو تغییر می کند؟

بله. با توجه به اینکه در سال اول بعد از کاشت مو سرعت رشد مو بیشتر از قبل است به همین دلیل افراد در فواصل زمانی کوتاه تری مجبور به رنگ کردن موها هستند.

به عنوان مثال اگر قبل از کاشت مو فرد هر دو ماه اقدام به کاشت مو می کرد بعد از پیوند مو باید هر ماه موهای خود را رنگ کند.

آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت مو در منزل امکان پذیر است؟

با توجه به اینکه مدتی بعد از کاشت مو پوست سر حساس است به همین دلیل رنگ کردن مو باید با دقت بیشتری انجام شود. در سالن های زیبایی به منظور حفاظت از موها از مواد تخصصی استفاده می کنند. به همین دلیل توصیه می شود که مدتی بعد از پیوند مو در سالن های زیبایی و توسط افراد حرفه ای موها رنگ شوند.

آیا استفاده از رنگ های گیاهی بعد از پیوند مو بهتر از رنگ های شیمیایی است؟

بله. با توجه به اینکه رنگ های گیاهی فاقد مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ های شیمیایی هستند و باعث ایجاد خارش، حساسیت و آسیب به موها نمی شوند به همین دلیل رنگ کردن موها با استفاده از رنگ های گیاهی بهتر از رنگ های شیمیایی است.