رهبران کلمات برای سخنرانی در نشست ویژه سطح عالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد بیماری همه گیر Covid-19

سازمان ملل: جهانرهبران، رهبران عالی سازمان ملل و تولیدکنندگان واکسن در این هفته در یک نشست ویژه دو روزه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد Covid-19 سخنرانی خواهند کرد و در مورد تأثیر همه گیری و همچنین پاسخ چند وجهی و هماهنگ مورد نیاز برای پاسخگویی به بزرگترین بحران جهانی بهداشت در چند دهه
جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در واکنش به بیماری ویروسی کرونا (Covid-19) در 3 و 4 دسامبر در مقر سازمان ملل برگزار می شود.
جهان سازمان گفت دولت رهبران، مدیران سازمان ملل و سایر ذینفعان مربوطه می توانند در مورد تأثیر همه گیر بر مردم ، جوامع و اقتصادها گفتگو کنند و درباره پاسخ چند جانبه و هماهنگ مورد نیاز برای رفع این بحران گفتگو کنند.
Adar Poonawalla مدیر ارشد اجرایی موسسه سرم هند نیز در 4 دسامبر از طریق یک فیلم از پیش ضبط شده در جلسه سخنرانی خواهد کرد.
بنیانگذاران BioNTech Ugur Sahin و Ozlem Tureci ، رهبر تیم واکسن در دانشگاه آکسفورد سارا گیلبرت و مدیر ارشد اجرایی GAVI (اتحاد واکسن) Seth Berkley در این جلسه ویژه سخنرانی خواهند کرد.
AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد در حال کار بر روی واکسن Covid-19 هستند ، در حالی که داروساز جهانی Pfizer و BioNTech اعلام کردند که نامزد واکسن آنها 95 درصد موثر است.
جهانرهبران اشرف غنی ، رئیس جمهور افغانستان ، امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، شارما اولی ، نخست وزیر نپال ، ژاچیندا آردرن ، نخست وزیر نیوزیلند ، آنگلا مرکل ، نخست وزیر آلمان انتظار می رود در این جلسه سخنرانی کنند.
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان سخنران این جلسه ذکر نشده است و الکس آذر وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در این نشست سطح بالا سخنرانی خواهد کرد.
جلسه ویژه دو روزه به بسیاری از ذینفعان این امکان را می دهد تا تجربیات خود را در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر به اشتراک بگذارند ، در مورد واکنش جهانی تا به امروز تأمل کنند و یک مسیر متحد ، هماهنگ و مردم محور را پیش ببرند.
بیماری همه گیر Covid-19 ، که بیش از 1.3 میلیون نفر جان خود را از دست داده و بیش از 54 میلیون نفر را در سطح جهان آلوده کرده است ، “نه تنها بزرگترین بحران جهانی بهداشت از زمان ایجاد سازمان ملل در 75 سال پیش است ، بلکه یک بشردوستانه ، اجتماعی است. اقتصادی ، امنیتی و بحران حقوق بشر ، ” جهان بدن گفت.
روز اول جلسه شامل بیانیه های رئیس مجمع عمومی ولکان بزکیر ​​، دبیرکل آنتونیو گوترش ، رئیس شورای امنیت ماه دسامبر سفیر آفریقای جنوبی جری ماتیوس ماتجیلا و رئیس جنبش کشورهای غیرمتعهد ایلهام خواهد بود. حیدر اوغلو علی اف. سپس مجمع عمومی از سخنان خود باخبر خواهد شد جهانرهبران.
بر اساس لیست سخنرانان ، 141 سخنران وجود دارد که شامل 53 رئیس دولت ، 39 رئیس دولت ، چهار معاون نخست وزیر و 38 وزیر است.
روز دوم سخنرانی های مدیرکل WHO تدروس آدانوم گبرایسوس و دیگر آژانس های بین المللی سازمان ملل و بین المللی است.
سخنگوی بزکیر ​​، برندن وارما ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برگزاری جلسه ویژه Covid-19 خیلی دیر است ، گفت: رئیس مجمع عمومی موافقت می کند که برگزاری این جلسه دیگر باید دیر باشد در تابستان به عنوان موارد ویروس کرونا به سرعت در سراسر کشور در حال افزایش بود جهان.
وارما گفت كه كشورهای عضو گرد هم آمده اند و تصمیم دارند این جلسه ویژه را در Covid-19 برگزار كنند. وی گفت: “و هدف این امر این است كه دوباره به چند جانبه گرایی بپردازیم.”
در حال حاضر پاسخ های زیادی به Covid-19 وجود دارد ، اما هدف جلسه این است که کشورها را بهمراه بازیگران سازمان ملل متحد ، بخش خصوصی و تولیدکنندگان واکسن دور هم جمع کنیم تا با هم کار کنند تا ببینند “در کجای ما هستیم ، شکاف ها و چالش ها را شناسایی کنید و سپس با هم پیش برویم تا پاسخی یکپارچه داشته باشیم که واقعاً منطقی باشد و در واقع بتواند با این همه گیری مبارزه کند. ”