روسیه آمریکا را متهم کرد که در پس حمله پهپادی ادعایی کرملین قرار دارد

روسیه روز پنجشنبه ایالات متحده را متهم کرد که پشت آنچه می‌گوید این است حمله پهپاد در مورد کرملین قصد کشتن رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را داشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعا را در یک نشست خبری با خبرنگاران مطرح کرد و گفت واشنگتن باید بداند که روسیه می دانست که اهداف را انتخاب می کند و اوکراین صرفاً برنامه های ایالات متحده را اجرا می کند. او هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای دخالت آمریکا ارائه نکرد.
اوکراین دست داشتن در این حادثه در ساعات اولیه روز چهارشنبه را رد کرده است، زمانی که فیلم های ویدئویی نشان می دهد دو شی پرنده در حال نزدیک شدن به کرملین و یکی در حال انفجار با فلاش درخشان است.
پسکوف گفت: “تلاش برای رد این موضوع، چه در کیف و چه در واشنگتن، البته کاملا مضحک است. ما به خوبی می دانیم که تصمیمات در مورد چنین اقداماتی، در مورد چنین حملات تروریستی، نه در کیف بلکه در واشنگتن اتخاذ می شود.”
او مدعی شد که ایالات متحده اغلب هم اهدافی را برای حمله اوکراین و هم ابزارهایی را برای حمله به آنها انتخاب می کند.
“این اغلب از آن سوی اقیانوس نیز دیکته می شود. ما این را به خوبی می دانیم و از آن آگاه هستیم… در واشنگتن آنها باید به وضوح درک کنند که ما این را می دانیم.”
کرملین گفته است که حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می دارد، اما نگفته است که این اقدام چه شکلی می تواند داشته باشد.
پسکوف گفت که روسیه گزینه های متعددی دارد و زمانی که پاسخ داده شود، به دقت بررسی و متعادل خواهد شد. او گفت که تحقیقات فوری در حال انجام است، اما نمی تواند بگوید چه زمانی نتایج مشخص خواهد شد.