روسیه از مسدود شدن حساب بانکی سفارت فنلاند دفاع کرد

مسکو: کرملین روز پنجشنبه تایید کرد که حساب های بانکی سفارت فنلاند در مسکو را به دلیل بدتر شدن روابط مسکو با اروپا بر سر مناقشه اوکراین، معلق کرده است.
پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند این هفته گفت که حساب های بانکی سفارت کشورش در مسکو و کنسولگری این کشور در سن پترزبورگ در پایان آوریل مسدود شده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: “این یک ابتکار از طرف روسیه نیست. ما در حال واکنش به وضعیتی هستیم که توسط مقامات تعدادی از کشورهای غرب جمعی از جمله — با تأسف ما — فنلاند ایجاد شده است.”
هااویستو گفته بود که فنلاند به دنبال شفاف سازی از روسیه بوده است و افزوده بود که در عملیات بانکی سفارت روسیه در هلسینکی اختلالی ایجاد نکرده است.
پسکوف گفت: ما نمی توانیم و نخواهیم کرد اقدامات غیردوستانه را بی پاسخ بگذاریم.
هاویستو گفت که تصمیم روسیه احتمالاً به تحریم های اتحادیه اروپا مرتبط با درگیری در اوکراین مرتبط است و سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز مشکلات مشابهی را در تراکنش های پرداخت در روسیه تجربه کرده اند.
این توقیف همزمان با اعلام شرکت دولتی فورتوم فنلاند مبنی بر اینکه کنترل شرکت تابعه روسی آن توسط مسکو پس از امضای فرمان رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در تایید تصاحب این شرکت، توسط مسکو گرفته شده است.