روسیه: جنگ روسیه و اوکراین: مسکو بیش از 20 دیپلمات آلمانی را در اقدامی تند و تیز اخراج کرد

مسکو: روسیه روز شنبه اعلام کرد که بیش از 20 دیپلمات آلمانی را به دنبال اخراج “جمعی” کارمندان سفارت روسیه از این کشور اخراج کرده و برلین را به تخریب روابط متهم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ماریا زاخارووا به تلویزیون دولتی Zvezda گفت که “بیش از 20” دیپلمات آلمانی باید ترک کنند.
بیانیه او اندکی پس از آن صادر شد که این وزارتخانه «اخراج دسته‌جمعی دیگر از کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در آلمان» را محکوم کرد.
وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که اظهارات روسیه را مورد توجه قرار داده است.
وزارت خارجه آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت: «دولت فدرال و طرف روسیه در هفته‌های اخیر در مورد مسائل پرسنلی در نمایندگی‌های مربوطه خود در خارج از کشور با یکدیگر تماس داشتند.»
این سازمان بدون اشاره به اخراج دیپلمات های روسی گفت: «پرواز امروز بخشی از این روند است.
مسکو برلین را به “ادامه تخریب نمایشی تمامی روابط روسیه و آلمان” متهم کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در پاسخ به اقدامات خصمانه برلین، طرف روسی تصمیم گرفته است که این تصمیم را بازتاب دهد و دیپلمات های آلمانی را از روسیه اخراج کند.
سفیر آلمان گفت که مسکو همچنین حداکثر تعداد کارمندان در نمایندگی های دیپلماتیک آلمان در این کشور را محدود خواهد کرد. گزا آندریاس فون گیر در 5 آوریل از اقدامات مطلع شد.
افزایش جاسوسی
آلمان برای سال‌ها روابط عمیق اقتصادی با مسکو، به ویژه در بخش انرژی که به گاز روسیه وابسته است، حفظ کرده بود.
با این حال، از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد، و با افزایش حمایت های مالی و نظامی برلین به اوکراین، روابط تیره شد. کیف.
آلمان به دلیل عقب‌نشینی برای تحویل تسلیحات به کیف و عدم تمایلش به ارسال تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته بود.
در ژانویه سرانجام موافقت کرد که اجازه ارسال تسلیحات را بدهد و متعهد شد که برخی از مدرن ترین تسلیحات را از انبارهای خود تحویل دهد.
کرملین گفت تانک های غربی «سوزانند».
سرویس امنیتی آلمان همچنین سطح هشدار را در مورد جاسوسی روسیه که به گفته آن پس از آنچه روسیه عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین می‌نامد به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است، افزایش داد.
در این بیانیه آمده است که روسیه شرکت های آلمانی و زیرساخت های استراتژیک، به ویژه انرژی، راه آهن و جاده را هدف قرار داده است.
در اوایل سال گذشته، آلمان 40 دیپلمات روسی را که به گفته آن تهدیدی امنیتی بودند، اخراج کرد.
در ماه اکتبر، آرنه شوئنبوم، رئیس امنیت سایبری آلمان، پس از اتهاماتی مبنی بر داشتن ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه از کار برکنار شد.