روسیه: لاوروف روسیه می‌گوید که گروه 7 تمایل دارد روسیه و چین را مهار کند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که تصمیمات اتخاذ شده توسط کشورهای گروه هفت در نشست سران آنها در ژاپن با هدف “محدود کردن مضاعف” روسیه و چین است.
سخنرانی در یک کنفرانس تلویزیونی، لاوروف این ادعای روسیه را تکرار کرد که غرب از اوکراین به عنوان ابزاری برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه استفاده می کند. ایالات متحده و متحدانش این روایت را رد می کنند و می گویند که در حال کمک هستند کیف از خود در برابر یک جنگ غیرقانونی دفاع کند.
لاوروف گفت: “وظیفه با صدای بلند و آشکار تعیین شد – شکست روسیه در میدان نبرد، اما نه متوقف کردن آن، بلکه حذف آن به عنوان یک رقیب ژئوپلیتیک.”
به تصمیماتی نگاه کنید که امروز در هیروشیما در اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما مورد بحث و تصویب قرار می گیرد و هدف آن مهار مضاعف روسیه و چین است.
در بیانیه‌ای پیش از این، G7 با تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و کاهش مواجهه با چین موافقت کرد. آنها همچنین از چین خواستند که روسیه را تحت فشار قرار دهد تا تجاوز نظامی خود را متوقف کند و فورا نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.
لاوروف گفت که غرب بر کشورها فشار می آورد تا روابط تجاری و اقتصادی با روسیه را قطع کنند، اما مسکو از حمایت بسیاری از متحدان برخوردار است.