رژیم غذایی هندی، چای و زردچوبه مرگ و میر ناشی از کووید را کاهش داد: مطالعه ICMR

بر اساس مطالعه‌ای توسط شورای تحقیقات پزشکی هند که در نسخه آوریل مجله تحقیقات پزشکی هند منتشر شد، رژیم غذایی هندی سرشار از آهن، روی و فیبر، نوشیدن منظم چای و استفاده از زردچوبه در وعده‌های غذایی کاهش می‌دهد. شدت و میزان مرگ و میر مرتبط با کووید در کشور (ICMR).
بر اساس گزارش‌ها، هند که جمعیت متراکمی دارد، در طول اپیدمی کووید-19 5 تا 8 برابر کمتر از کشورهای کم جمعیت غربی بود. هدف از این مطالعه که توسط یک تیم جهانی از دانشمندان کشورهایی مانند هند، برزیل، اردن، سوئیس و عربستان سعودی انجام شد، تعیین این بود که آیا عادات غذایی با تفاوت در شدت کووید-19 و میزان مرگ و میر بین آنها مرتبط است یا خیر. جمعیت کشورهای غربی و هند.

محققان مرکز ژنومیک و فناوری ژن کاربردی در مؤسسه Omics یکپارچه و بیوتکنولوژی کاربردی در بنگال غربی و مرکز سیاست تحقیقات بیومدیکال در Translational Health Sciences بیان کردند که یافته‌های آنها “نشان می‌دهد که اجزای غذای هندی طوفان سیتوکین و سایر موارد دیگر را سرکوب می‌کنند. مسیرهای مرتبط با شدت COVID-19 و ممکن است در کاهش شدت و میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 در هند در مقایسه با جمعیت های غربی نقش داشته باشد.
آنها اظهار داشتند که برای حمایت از یافته های خود، “مطالعات مورد شاهدی چند مرکزی بزرگ ضروری است.”
نتایج نشان داد که اجزای رژیم غذایی هندی که سطوح بالای آهن و روی خون و فیبر فراوان در وعده های غذایی را حفظ می کند، در جلوگیری از دی اکسید کربن (CO2) و لیپوپلی ساکارید (LPS) و شدت COVID-19 ناشی از COVID-19 نقش دارد. .

همچنین، هندی‌هایی که به طور منظم چای می‌نوشیدند، توانستند سطح HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) یا کلسترول «خوب» خود را بالا نگه دارند. همچنین، کاتچین های موجود در چای با عمل به عنوان یک آتورواستاتین طبیعی (یک داروی استاتین که برای درمان بیماری های قلبی عروقی استفاده می شود)، تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد. به طور قابل توجهی، آنها ادعا کردند که استفاده مداوم هندی ها از زردچوبه در وعده های غذایی خود به ایمنی عالی آنها کمک می کند.

محققان فرض می کنند که کورکومین موجود در زردچوبه ممکن است با مسدود کردن مسیرها و مکانیسم های مرتبط با شدت COVID-19 و عفونت SARS-CoV-2، میزان مرگ و میر را کاهش داده باشد.

از سوی دیگر، مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز و لبنیات، قهوه و الکل در فرهنگ های غربی منجر به افزایش شدت و مرگ و میر کووید شد. آنها در این مطالعه خاطرنشان کردند که غلظت بالای اسفنگولیپیدها، اسید پالمیتیک و محصولات جانبی مانند CO2 و LPS در این غذاها “مسیرهای مرتبط با طوفان سیتوکین، آنژیوژنز انواژوژنیک، هایپرکاپنی و افزایش سطح گلوکز خون را ارتقا می دهند.”