رژیم غذایی ژاپنی می تواند درمان عارضه بیماری کبد چرب باشد

بنابراین، چگونه رژیم غذایی ژاپنی که اساساً شامل ماهی است به بهبود آسیب کبدی کمک می کند؟

الگوی رژیم غذایی ژاپنی یک الگوی غذایی است که عمدتاً از ماهی و صدف ماهی تشکیل شده است و سرشار از غذاهای پرفیبر مانند جلبک دریایی و قارچ و غذاهای تخمیر شده مانند ترشی است.

محققان می گویند: «مداخله با الگوی رژیم غذایی ژاپنی متابولیسم لیپید را در بزرگسالان جوان بهبود می بخشد» و افزوده اند که در یک مطالعه مقایسه ای جهانی، نمره الگوی رژیم غذایی ژاپنی با کاهش نرخ چاقی و بروز بیماری ایسکمیک قلبی مرتبط است.

جالب اینجاست که ما دریافتیم که mJDI12 همچنین به طور قابل توجهی با مصرف مواد مغذی با خواص آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C، β-کاروتن و α-توکوفرول مرتبط است. استرس اکسیداتیو با پاتوژنز NASH و مداخله با مواد مغذی آنتی اکسیدانی مرتبط است. به عنوان ویتامین E، ممکن است یک اثر محافظتی کبدی داشته باشد.” mJDI12 رژیم غذایی ژاپنی 12 جزیی است که برای این مطالعه استفاده شد.

این مطالعه همچنین در مورد اثرات کاهش کلسترول فیبر رژیم غذایی که جزء مهم بیماری کبد چرب را تشکیل می دهد، صحبت می کند. همچنین می گوید که غذاهای ژاپنی می توانند با محتوای فیبر خود بر میکروبیوتای روده تأثیر بگذارند که در کاهش خطر فیبروز کبد مفید خواهد بود.